בבה ונגה - הנביאה מבולגריה 1911-1996

בביקורי האחרון בתחילת יוני 2021 החלטתי לפרוע חוב ישן שלי ולבקר לראשונה באחוזת הקבר שלל בבה ונגה הנביאה הבולגרייה והמסתורית. רבות שמעתי עליה וגם קראתי אך לא הזדמן לי לבקר במקום בו חיה ופעלה. המיקום באזור געשי של דרום בולגריה, שרידי הר הגעש היחידי בבולגריה, ליד הכפר RUPITE שנראה מוזנח וכמעט נטוש. ונגה מקמה את עצמה שם כי שם חשה באנרגיות קוסמיות מיוחדות שיש למקום (בסמוך לביתה יש מי חמים המבעבעים מבטן האדמה). הגעתי בשעת אחה"צ של יום חול למקום המטופח בו חיה, פעלה וגם נפטרה ונגה (הטיפוח העיקר אחרי מותה). זהו אתר עליה לרגל עבור הבולגרים וגם עבור רוסים רבים. נחשב למקום של ריפוי נפשי וגופני לכל אדם ללא קשר לדת ולאום.

סיפור חייה הפלאי, התייתמה מאמה בגיל שנתיים, החל כבר כשהייתה נערה בת 15 ונקלעה לסופה שהעיפה אותה באוויר, הטיחה אותה בקרקע וגרמה לה לאבד את מאור עיניה. בגיל 30 החלה להתנבא, כונתה בהמשך "נוסטרדמוס של הבלקן" התפרסמה כנביאה וככל שייחסו לה תכונות על טבעיות כן גדל מעגל מעריציה.

נבואות שיוחסו לה ונאמרו בע"פ מאחר ולא ידעה קרא וכתוב הם התחממות כדור הארץ, אסון התאומים, צונאמי 2004, עליית דאעש ועוד ועוד.

לפני מותה ניבאה כי בשנת 2076 הקומוניזם יחזור לעולם, עד 2130 ילמדו בני האדם לחיות מתחת למים, בשנת 5079 יגיע קץ לעולמנו אבל בני האדם כבר יוכלו לעבור למערכת כוכבים אחרת…….

פסלה של בבה ונגה
קברה של בבה ונגה

אני מצאתי עניין מיוחד בחיבור שנעשה בין בבה ונגה לדת והיה זה מעניין לראות דווקא שם, בסוף העולם שמאלה, כנסייה נוצרית מזרחית שנבנת על ידה בשנת 1992, במבנה לא שגרתי וציורי קיר ואיקונות מצוירות באופן מודרני ומפתיע ביותר.

על זה אולי ארחיב בבלוג הבא

תמונות ביתה הצנוע (הוקם 1970) של בבה ונגה והחצר הגדולה והמטופחת. הכניסה חופשית

דילוג לתוכן