טיול נכים - כוכב כפול - סופיה וסלוניקי

דגל-בולגריה

מיועד לטיול פרטי בלבד (עד 2 כיסאות גלגלים)
7 לילות (סופיה וסלוניקי), וואן עם מעלון  

לנוחות המטיילים נבנו טיולי כוכב כך שלא נדרש להחליף מלון כל לילה. סופיה היא בסיס מצוין לטיולים עקב קרבתה לסלוניקי וסקופיה (כ-3 שעות) ובלגראד (כ-4 שעות). הטיול הוא גמיש וניתן להתאים את מספר הימים לרצון המטייל/ים.

(למטיילים עם העדפות אחרות יש אפשרויות נוספות ע"ב 2 הערים האלה או ערים אחרות)

מסלול טיול

יום מס' 1 – תל-אביב – טיול במרכז סופיה  
טיסה סדירה (אל-על) יוצאת מישראל בד"כ בשעה 07:00 ומגיעה לסופיה בשעה 09:45. את היום הראשון נבלה  בסופיה כדי שאפשר יהיה להשלים שעות שינה לאחר לילה כמעט ללא שינה. לאחר צ'ק אין מוקדם במלון בסופיה וקבלת חדר נגיש למטיילים והמלווים נצא לסיור קל במרכז סופיה, הסיור יכלול את האתרים היפים והמרכזיים של בירת בולגריה: קתדרלת אלכסנדר נייבסקי, כנסיית סופיה הקדושה, גן פסלי השואה הבולגרית, התיאטרון הלאומי, ארמון המלך, משכן הנשיא, הרוטונדה, עתיקות מהתקופה הרומית/ביזנטית, המרחץ התורכי, השוק המקורה ובית הכנסת. במהלך הסיור נאכל גם צהריים. אחה"צ יינתן זמן חופשי וכל אחד יבלה לפי בחירתו, מנוחה או/ו רחצה בבריכה ו/או טיפולים במלון. ארוחת ערב במלון. 

יום 2 – סופיה – סמוקוב- ספרבה בניה- סופיה 
לאחר ארוחת הבוקר נעלה על הרכב ונתחיל את מסלולינו המעגלי אל מחוץ לסופיה בדרך יפה האוגפת את רכס הויטושה ממזרח ומתפתלת לאורכו של נהר האיסקר ומאגר האיסקר עד הגיענו לעירה סמוקוב בה נתוודע לסיפורה של משפחת אריה שביתה ממוקם מול ביה"כ החרב. ניסע מערבה למרגלות הצד הצפוני של רכס הרילה בו נמצא הר המוסלה (2925 מ',הגבוה בהרי בולגריה),  בהמשך נטפס על רכס הרילה הפעם מצדו הצפוני כאשר בעירה ספרבה בניה נרד ונצפה ב"גייזר" המקומי , אל סופיה נחזור בדרך אחרת האוגפת את רכס הויטושה ממערב. לינה במלוננו בסופיה.

יום 3  רכס הויטושה ואתריו

אחרי ארוחת הבוקר במלון נצא לסיור ב"הר הירוק תמיד" של סופיה- הויטושה (השיא 2290 מ') המהווה שמורת טבע ואתר סקי הצמוד לעיר. נבקר בתופעת טבע המכונה "גשרי הזהב". נתאוורר בטיול קצר עם הכיסאות כדי לחוש את הטבע.  ברדתנו מההר נטעם בניצה ואיירן ונכנס למנזר בויאנה הכלול ברשימת אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו ואשר ציורי הקיר שבו הקדימו את סגנון הציור המיוחס לתקופת הרנסנס. אם לא שבענו ולא יהיה מאוחר מדי ניתן גם לבקר במוזיאון הלאומי להיסטוריה הנמצא למרגלות ההר בצמוד לאחוזה ששמשה את נשיא בולגריה בתקופה הקומוניסטית או לחילופין באולפני ההסרטה שנמצאים בבויאנה. בערב נאכל במלוננו.

יום 4 – סופיה- רכס הרילה – מנזר רילה – סלוניקי

לאחר ארוחת הבוקר נצא מסופיה בדרך המלך היורדת דרומה, נטפס על רכס הרילה וניסע בדרכי הרים בנופים הטבולים ביופי טבעי נעצור לארוחת צהריים במקום קסום ליד נהר הרילה. נכנס למנזר הגדול והמפורסם ביותר בבולגריה- מנזר רילה. נסייר במנזר מיוחד זה המוכר כאתר מורשת תרבות בעל חשיבות עולמית ע"י ארגון אונסק"ו (לא נוותר על טעימת מיקיצי מחוץ למנזר). בתום הסיור נעבור את הגבול בקולטה ליוון כדי להגע למלוננו במרכז סלוניקי. בערב נצא  לטברנה הסמוכה למלוננו כדי ליהנות מהאוכל היווני מהאוזו והמוסיקה..

יום 5 – סלוניקי

סלוניקי היא בירת חבל מקדוניה, העיר השנייה בגודלה אחרי אתונה ושונה ממנה לגמרי, קוסמופוליטית ועשירה יותר. גם ההיסטוריה היהודית שלה מרתקת והיא מתפרסת על פני מאות שנים כפי שנראה בסיורנו בעיר. לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור עם מדריכה מקומית גם ברכב וגם קצת ברגל בעיר מיוחדת זו הנקראת על שמה של אחותו של אלכסנדר מוקדון . העיר זרועה אתרים, פסלים ומונומנטים מתקופות שונות– טיילת חוף הים, המגדל הלבן העגול (עות'מאני) שהוא סמלה של העיר, הפורום והאגורה (שוק) מהתקופה הרומית, קשת גלריוס, האנדרטה לזכר היהודים שהושמדו במלחמת עולם השנייה, בית הכנסת , המוזיאון היהודי והמצודה התורכית ממנה נשקף נוף מקסים של כל העיר.  ככל שיהיה זמן וכח נשוטט בכיכר אריסטו ובשווקים הפתוחים.5

יום מס' 6 – סלוניקי- פלה- ורגינה- סלוניקי

היום הזה מוקדש לאלכסנדר מוקדון (הגדול) ולמשפחתו. סיפור מרתק לכל חובבי ההיסטוריה (יש כמובן מסלולים חלופיים למי שמעדיף טבע ודברים אחרים, כולל מנזרי מטאורה הכרוכים בנסיעה ארוכה יותר). את היום נתחיל בפלה עיר הולדתו של אלכסנדר שם יש עתיקות ומוזיאון מרשים ונמשיך דרך ערי המצוק אל ורגינה שם נמצא קברו של פיליפוס אביו של אלכסנדר הגדול. מדובר באחד מהאתרים המרשימים ביותר בקנה מידה עולמי. בתום היום נחזור למלוננו בסלוניקי.

יום 7 –  סלוניקי  – סנדנסקי – סופיה

את היום נתחיל בביקור תוך כדי נסיעה בבתי המידות של עשירי סלוניקי (בתים בני 100 שנים ויותר) שרובם היו יהודים ממגורשי ספרד. בהמשך נתחיל בנסיעה חזרה לסופיה ונעצור בעירה סנדנסקי עיר הולדתו של ספרטקוס הגיבור, נראה גם את פסלו בכניסה לעיר וגם נסייר במדרחוב היפה של העירה אליה באים גם יוונים רבים כדי לעשות קניות במחירים מצוינים. בתום הביקור נחזור לסופיה כדי לחגוג את הערב האחרון שלנו בבולגריה.

 

יום 8 –סופיה-ת"א
בבוקר, לאחר ארוחת הבוקר, ניסע לשדה התעופה כדי להמריא בחזרה לישראל והביתה

אריסטו

הערה: יתכנו שינויים במסלול בהתאם לזמני הטיסות, לתנאי מזג האויר, תכתיבי שטח ושיקולי המדריך.

תנאים ומחירים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

דילוג לתוכן