טיול נכים - כוכב כפול - בולגריה היפה

דגל-בולגריה

מיועד לטיול פרטי בלבד (עד 2 כיסאות גלגלים)
7 לילות (סופיה ופלובדיב), וואן עם מעלון  

במרחק טיסה של שעתיים וקצת בלבד מגיע המטייל לבירת הבלקן,צומת הדרכים בין אסיה לאירופה.טיול בבולגריה הוא ביקור בחבל ארץ הצועד צעדים איטיים אל אירופה המודרנית אך עדיין לא נמצא במועדון היורו. בולגריה היא שילוב של טבע יפהפה ואווירה מדבקת של שמחת חיים, פולקלור מקומי, אוכל משובח ויין ובירה זולים ממים. במהלך הטיול נחשף לחוויות רבות , נכיר את בולגריה ונלמד לאהוב את נופיה, אנשיה ותרבותה. לנוחות המטיילים נבנו טיולי כוכב כך שלא נדרש להחליף מלון כל לילה. היציאה היא ממרכז 2 הערים הגדולות והמובילות סופיה ופלובדיב.

(למטיילים עם העדפות אחרות יש אפשרויות נוספות ע"ב 2 הערים האלה או ערים אחרות)

מסלול טיול

יום מס' 1 – תל-אביב – טיול במרכז סופיה  
טיסה סדירה (אל-על) יוצאת מישראל בד"כ בשעה 07:00 ומגיעה לסופיה בשעה 09:45. את היום הראשון נבלה  בסופיה כדי שאפשר יהיה להשלים שעות שינה לאחר לילה כמעט ללא שינה. לאחר צ'ק אין מוקדם במלון בסופיה וקבלת חדר נגיש למטיילים והמלווים נצא לסיור קל במרכז סופיה, הסיור יכלול את האתרים היפים והמרכזיים של בירת בולגריה: קתדרלת אלכסנדר נייבסקי, כנסיית סופיה הקדושה, גן פסלי השואה הבולגרית, התיאטרון הלאומי, ארמון המלך, משכן הנשיא, הרוטונדה, עתיקות מהתקופה הרומית/ביזנטית, המרחץ התורכי, השוק המקורה ובית הכנסת. במהלך הסיור נאכל גם צהריים. אחה"צ יינתן זמן חופשי וכל אחד יבלה לפי בחירתו, מנוחה או/ו רחצה בבריכה ו/או טיפולים במלון. ארוחת ערב במלון. 

יום 2 – סופיה – סמוקוב- ספרבה בניה- סופיה 
לאחר ארוחת הבוקר נעלה על הרכב ונתחיל את מסלולינו המעגלי אל מחוץ לסופיה בדרך יפה האוגפת את רכס הויטושה ממזרח ומתפתלת לאורכו של נהר האיסקר ומאגר האיסקר עד הגיענו לעירה סמוקוב בה נתוודע לסיפורה של משפחת אריה שביתה ממוקם מול ביה"כ החרב. ניסע מערבה למרגלות הצד הצפוני של רכס הרילה בו נמצא הר המוסלה (2925 מ',הגבוה בהרי בולגריה),  בהמשך נטפס על רכס הרילה הפעם מצדו הצפוני כאשר בעירה ספרבה בניה נרד ונצפה ב"גייזר" המקומי , אל סופיה נחזור בדרך אחרת האוגפת את רכס הויטושה ממערב. לינה במלוננו בסופיה.

יום 3  רכס הויטושה ואתריו

אחרי ארוחת הבוקר במלון נצא לסיור ב"הר הירוק תמיד" של סופיה- הויטושה (השיא 2290 מ') המהווה שמורת טבע ואתר סקי הצמוד לעיר. נבקר בתופעת טבע המכונה "גשרי הזהב". נתאוורר בטיול קצר עם הכיסאות כדי לחוש את הטבע.  ברדתנו מההר נטעם בניצה ואיירן ונכנס למנזר בויאנה הכלול ברשימת אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו ואשר ציורי הקיר שבו הקדימו את סגנון הציור המיוחס לתקופת הרנסנס. אם לא שבענו ולא יהיה מאוחר מדי ניתן גם לבקר במוזיאון הלאומי להיסטוריה הנמצא למרגלות ההר בצמוד לאחוזה ששמשה את נשיא בולגריה בתקופה הקומוניסטית או לחילופין באולפני ההסרטה שנמצאים בבויאנה. בערב נאכל במלוננו.

יום 4 – סופיה- רכס הרילה- מנזר רילה-סופיה

לאחר ארוחת הבוקר נצא מסופיה בדרך המלך היורדת דרומה, נטפס על רכס הרילה וניסע בדרכי הרים בנופים הטבולים ביופי טבעי נעצור לארוחת צהריים במקום קסום ליד נהר הרילה. נכנס למנזר הגדול והמפורסם ביותר בבולגריה- מנזר רילה. נסייר במנזר מיוחד זה המוכר כאתר מורשת תרבות בעל חשיבות עולמית ע"י ארגון אונסק"ו. בתום הסיור נחזור למלוננו בסופיה.

יום מס' 5 – סופיה- ולינגראד-באטאק – פלובדיב

יום זה מוקדש לטיול מסופיה לפלובדיב בה נבלה את ארבעת הלילות האחרונים לטיולנו. ניסע בכביש המהיר עד קוסטנץ ממנה נשים פעמינו לעבר רכס הרודופי, הגדול ביותר,היפה ביותר ויש אומרים הבולגרי ביותר. נעבור בעיירות ציוריות השומרות על הבנייה העתיקה ואורח החיים המסורתי. נבקר בעיר המרחצאות ולינגראד ונטייל במדרחוב היפה שבמקום. נבקר בעירה באטאק ונכנס לכנסייה המנציחה את הזוועות שחוותה האוכלוסיה המקומית מידי העות'מאנים בשנת 1876. בדרכנו נעשה הפסקת קפה ונצפה על אגם באטאק. נגיע לפלובדיב העיר השנייה בגודלה בבולגריה וללא ספק היפה והמעניינת ביותר. נשהה במלון ספא במרכזה של פלובדיב. ארוחת ערב במסעדה במדרחוב.

יום 6 – פלובדיב (בירת תרבות של אירופה בשנת 2019)

אחרי ארוחת הבוקר נצא לטיול  בפלובדיב במדרחוב, המשלב חנויות עם עתיקות, החל מהתקופה התראקית של העיר 3000 שנה לפנ"הס, דרך התקופה הרומית ושרידיה המפוארים שנשתמרו עד היום, התקופה העותמנית ועד תקופת התחייה של בולגריה במאות ה-18 וה-19. לאחר הטיול כל אחד יבחר לעצמו אם לעשות קניות ו/או  להסתפק בבריכה המפוארת ו/או טיפולי הספא של המלון או סתם לנוח. לחלופין ניתן לצאת אחה"צ לסיור בשכונה היהודית ובבית הכנסת. את הערב נבלה במסעדה הצמודה למלון.  

יום 7 –  פלובדיב – היסריה -קופריבשטיצה – סופיה

בבוקר לאחר ארוחת הבוקר נפרד מפלובדיב ונסע צפונה במישור התראקי הגדול אל העיר היסריה המוקפת חומה וידועה ב- 22 מעיינותיה המינרלים ואשר שמשו לריפוי כמעט כל סוגי המחלות מאז התקופה הרומית. נעצור לתצפית ליד חומות העיר העתיקה שנשמרו במצב מצוין. נמשיך מערבה בדרכים צדדיות לכיוון סטרוסל אל מתחם ארכיאולוגי תראקי עתיק מוקף חומה בן 2,500 שנים המכיל מקדשים, אתרי קבורה ועוד. לאחר היכרות עם התראקים הקדומים ותרבותם המיוחדת נמשיך לכפר-מוזיאון "קופריבשטיצה" הנמצא ברכס הסרדנה- גורה שם החל המרד נגד התורכים שהוביל לעצמאות בולגריה. הכפר ידוע באומניו ובבתיו המיוחדים, לאחר ארוחת צהריים נסייר בכפר הציורי ונכנס לחצר אחד מהבתים המשוחזרים. בתום הביקור נסע למלוננו בסופיה ומי שירצה יקנה מתנות ו/או מזכרות ו/או גבינה בולגרית. את הלילה האחרון בבולגריה נחגוג במסעדה. 

יום 8 –סופיה-ת"א
בבוקר, לאחר ארוחת הבוקר, ניסע לשדה התעופה כדי להמריא בחזרה לישראל והביתה

הערה: יתכנו שינויים במסלול בהתאם לזמני הטיסות, לתנאי מזג האויר, תכתיבי שטח ושיקולי המדריך.

תנאים ומחירים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

דילוג לתוכן