דגל-גאורגיה

גאורגיה - טרק + ג'יפ בקווקז הגבוה

כולל רכס הקווקז הגבוה המערבי (סוונטי), קווקז תחתון - דוגמא לטיול

(11 לילות, 12 ימים, ג'יפ+ נהג/מדריך , חצי פנסיון )

* הטיול יותאם לרצונות המטיילים ויכולותיהם.

גאורגיה (גרוזיה) יחסית קרובה לישראל מבחינת המרחק אך מאד רחוקה כלכלית ומנטאלית . טיול בגאורגיה הוא מסע חווייתי, גיאוגרפי ותרבותי אל מדינה המנסה להתנתק משכן בעייתי (רוסיה) ולהיות עצמאית מדינית וכלכלית. הטיול  יוצר הזדמנות לחוות מדינה מיוחדת עם טבע פראי והיסטוריה מעניינת וגם לחוות את הכנסת האורחים החמה של המקומיים המשוועים למטיילים ולפיתוח תיירותי. בטיול הזה תכירו גם את רכס הקווקז הגבוה דרך הרגלים ותגיעו למקומות נידחים בזכות הנסיעה עם הג'יפ.

מסלול הטיול

יום מס' 1 – ת"א – טביליסי

בד"כ הנחיתה בשעות הערב, העברה למלון בטביליסי ללינת לילה.

יום 2- טביליסי – הקווקז התחתון – אגם צלקה – שמורת טבטסקורי- פס – בקוריאני

בבוקר נתארגן על הג'יפ ,ונתחיל את מסלולינו מערבה אל עבר רכס הקווקז התחתון. נתחיל בנסיעת כביש המתפתלת בין הכפרים מקומיים ואח"כ נרד לשטח ליד אגם צלקה והכפר צלקה. נעבור באזורים וולקאניים המורכבים מאדמת טוף וסלעי בזלת. בשלב מסוים נפגוש את מסילת הרכבת המיוחדת שלא הובילה לשום מקום. הנסיעה בסוף היום כוללת חציית רכסים ומעבר "פס" (פס החיילים) מיוחד בשמורת טבטסקורי. את ארוחת הפיקניק נעשה על שפת אחד האגמים שבדרכנו ואת הלילה נעשה במלון ספא נעים בעירת הסקי והנופש המתפתחת בקוריאני (ההר הגבוה ביותר לסקי קוחטה שגובהו 2200 מ' ואנו נעבור למרגלותיו). הלינה במלון ספא 4*.

(הערה: במידה והטיסה תתאחר או מזג האוויר יהיה בעייתי תהיה אלטרנטיבה אזי היום הראשון (אפשר גם ביום האחרון) יכלול, נסיעת שטח לעיר גורי (מוזיאון סטלין), ביקור בעיר המערות אופליסציחה, פארק בעירת הנופש והמים המינרליים-בורג'ומי ונסיעה ישירה לבקוריאני).

יום 3 אפשרות א קצרה: בקוריאני- דידי מטרבי- פארק בורג'ומיבקוריאני

לאחר ארוחת הבוקר המפנקת במלון נעלה על הג'יפים וניסע נסיעת שטח לא ארוכה כמו ביום הקודם אך מעניינת ומגוונת. הדרך עוברת בין כפרים (דידי מטרבי ואחרים), חוצה גשרי עץ וחלק מהדרך קניוני , אנו נגיע בנסיעה מעל הרכס מעל פארק בורג'ומי ושם מבית הקפה ניתן לרדת ברכבל אל פארק בורג'ומי עצמו, ללכת ברגל לעומק השמורה, ליהנות מהמים המינרליים, פסל פרומתיאוס, בריכת מים חמים בסוף המסלול. יש גם אפשרות לרפטינג על נהר המתקווארי כ-15 ק"מ מבקוריאני או אטרקציות נוספות שתחליטו עם המדריך כגון טרקטורונים ו/או אופניים ו/או סוסים. הלינה באותו המלון.

 יום 3 – אפשרות ב ארוכה: בקוריאני – מבצר חרטביסי- וארדזיה  – אחלציחה בקוריאני

לאחר ארוחת הבוקר נעלה על הג'יפים וניסע דרומה נסיעת שטח תוך כדי חציית הרכס בנוף הררי מיוער ויפהפה כולל "פס" (מהיום הקודם) בגובה של כ-2500 מטר. תושבי הכפרים אותם נעבור באזור זה הם ממוצא ארמני. נעבור בעירה הגדולה של האזור אחלקלאקי (העיר החדשה). מכאן דרך מבצר חרטיביסי המרשים נמשיך לאחד האתרים המיוחדים ביותר בגאורגיה ובעולם כולו עיר המערות וארדזיה (נבנתה במאה ה-12). לאחר ארוחת צהריים על שפת הנהר נעלה ברגל לעיר עתיקה זו שנחצבה כולה בסלע בגובה של 13 מפלסים וכ-3000 חדרים. נטייל וגם נזחל בין חדרי המגורים, המקומות הציבוריים והכנסייה המעוטרת. נכיר את הסיפור המיוחד של המקום וגם את סיפורה של "המלך תמר". נרד למטה לאור פנסים במנהרת מסתור חצובה. את היום נסיים בנסיעת כביש הררית לאורך נהר המתקווארי דרך עיר הולדתו של המשורר הלאומי רוסטאבלי , דרך העירה אחלציחה (המבצר החדש) וחזרנ מאוחרת ללינת לילה במלוננו. 

 יום 4 – בקוריאני – סורמי – צחלטובו 

 ביום זה ניתן להתחיל את היום בטיול קצר והליכה רגלית באחד מהמסלולים בשמורת בורג'ומי-חרגולי, השמורה הגדולה ביותר בגאורגיה. בדרככם לצחלטובו (עיירת הנופש האהוב על סטאלין) תכנסו לסורמי, כפר מקומי, ותיהנו מאירוח משפחתי הכולל מאכלים גאורגים טעימים והשתתפות בהכנת הפורי (הלחם הגאורגי הטעים) בתנור אבן השקוע באדמה והחטיף הגאורגי צ'וצ'חלה. בנסיעתכם מערבה תחצו את פס ריקפטי ותעברו בקותאיסי העיר השנייה בגודלה בגאורגיה שם תוכלו לבקר למחרת. נרצה להספיק לבקר בפאתי צחלטובו במערת הנטיפים והזקיפים פרומתאוס המשתרעת על 1400 מ' ויש בה 16 אולמות שכל אחד שונה מחברו (האולם היפה ביותר נקרא ע"ש רוסתאבלי) וגם אגם תת-קרקעי בו ניתן לשוט (לחילופין, בשמורת הטבע סטפליה שגם בה מערת נטיפים וזקיפים ושרידי עקבות של דינוזאורים). הלינה במלון 4* בצחלטובו וארוחת ערב בחצר גאורגית טיפוסית.

יום 5–צחלטובו טיולי טבע ו/או קותאיסי – צחלטובו

ביום זה יש שפע של אפשרויות לגביהן תחליטו במקום עם המדריך ולפי מזג האוויר ולפי רצונכם, להלן האפשרויות:

א.    באחת השמורות בצחלטובו שלא הספקתם ביום הקודם (פרמתיאוס ודינוזאורים).

ב.     סיור בקותאיסי ואתריה כולל שוק, הרובע היהודי ובית הכנסת.

ג.      יום טבע וסיור מצפון לקותאיסי בשיפולי הקווקז הגבוה בקניון מרטבילי (קניון עם הליכה קצרה, חוזק הזרימה תלוי בעיתוי הטיול, יש גם אפשרות לשיט עם סירות מקומיות)

ד.     קניון אוקטסה  OCATSE עם גשרי עץ ומפל KINCHKHA .(מסלול הליכה יפה ולא קטן).

יום 6 – צחלטובו –זוגדידי  – עליה לקווקז הגבוה – מסטיה      

 

 ביום זה נעשה נסיעה מערבה אל המישור הפורה של איזור הים השחור עד העירה זוגדידי בירת חבל סמרגלו (קולכיס מסיפורי המיתולוגיה היוונית). לאחר הפסקת קפה וביקור קצר בבזאר המקומי שוקק החיים (רק אם יהיה זמן!!) נתחיל את מסענו צפונה בנסיעה אל חבל הסוואנטי בקווקז הגבוה לאורך נהר האינגורי (כולל הסכר הענק במפעל ההידרואלקטרי) כאשר משמאלנו ומימיננו פסגות של ארבעת אלפים מ', חמשת אלפים מ' ויותר. ארוחת צהריים נאכל במסעדה מקומית עם מאכלים אופיניים כמו קודברי ועוד. הכפרים אליהם נגיע היו מבודדים כל כך הרבה שנים שהם מהווים שמורת טבע אנושית ותרבותית מיוחדת במינה. את הלילה נבלה במסטיה, בירת חבל סוונאטי העליון במלון 3* אופייני לאזור הצופה על רכסי הקווקז הגבוהים, מפגש נהרות וכמובן על המצודות– המבנים המיוחדים עם מגדלי השמירה המוארים גם בלילה. 

יום 7- מסטיה ג'בשי אדישי

אנו בקווקז הגבוה והדגש יהיה על הליכות בנוף מדהים. אחרי נסיעה ממסטיה לכפר ג'בשי השוכן למרגלות ההר טטנולדי, הכפר ידוע בכנסיותיו ובציורים העתיקים החל מהמאה ה-9 לספירה. מתחיל טרק  של 8-10 ק"מ, גובה  2500-2080 מ' מעל פני הים מזבשי לאדישי (מתחילים בגובה 1650 מ' ומסיימים בגובה 2080 מ', הנקודה הגבוהה ביותר 2500 מ'. מדובר ב 7-6 שעות הליכה. הלינה בגסטהאוז מקומי לטרקרים באדישי. לחילופין (אופציה נוספת) ניתן לסייר רגלי במבצרי מסטיה לשמוע את סיפורן של המצודות באזור כולו (ניתן לבקר במצודה כזאת שנשמרה במקוריותה ולטפס אל ראש המגדל) וגם להגיע עם הג'יפ לנקודה שבה ניתן ללכת ברגל בדרך שחלקה מיוערת לקרחון צ'לאדי ולראות את מקור נביעת מי הנהר מהקרח המומס.

יום 8- אדישי איפרלי

עם בוקר תצאו לטרק אל הכפר איפרלי גם שם יש עבודת אמנות מדהימה בציורי הכנסייה (מאה ה-10, תקופת המלך דויד) ע"י הצייר תיאודור, הצייר של המלך דויד הבנאי. בתום ההליכה (גובה בהתחלה 2080מ', בסיום 1950 מ', שיא הגובה 2722מ') שארכה כ-14 ק"מ ונמשכת כ-6-8 שעות תגיעו לאיפרילי ותלונו בתנאי טרקרים בגסטהאוז מקומי.

יום 9 – איפרילי – טרק למרגלות קרחון השחארה – אושגולי

מאיפרילי תיסעו נסיעת שטח בין רכסי ההרים ותגיעו לכפר המיוחד אושגולי (עם 20 מגדליו) הנחשב לכפר המיושב הגבוה ביותר ברכס הקווקז העליון (גובה 2300 מ' והוא נמצא למרגלות הר שחארה שגובהו 5021 מ'). תצאו לטרק מלהיב לכיוון ההר שפסגתו לבנה תמיד אל קרחון השחארה. הכפר אושגולי הוכרז ככפר לשימור ע"י אונסקו. את הלילה, ארוחת ערב ולינה, נעשה בגסטהאוז מקומי הכי חדש (עם שירותים ומקלחת שלכם בלבד) כאשר המראה והתנאים מאפשרים להבין כי השעון עצר מלכת בכפר זה המנותק פיזית מהעולם כ-7 חודשים בשנה. ארוחת ערב מסורתית עם מרק חם,  חצ'אפורי, טעימת צ'צ'ה ושאר מטעמים גאורגיים אופייניים.

 

יום 10 – אושגולי – נסיעת שטח יפהפיה –פס זגרו – צגרי – אמברולאורי (ראצ'ה)

נפרד מאזור הסוונאטי ורכס הקווקז הגבוה ונשים פעמינו דרומה לא לפני שנעבור למרגלות מבצר 'תמריס ציחה' המיוחס גם הוא כמקום קבורתה של המלכה תמר (אם אנשים אוהבים לרכב על סוסים אפשר לרכב בבוקר לפני היציאה). נמשיך דרכנו ונחצה את פס זגרו בגובה 2623 מ' ונסע לאורך ערוץ נחל זקניסטחאלי (הסוס הדוהר) ונסע נסיעת שטח יפה, ארוכה ומאתגרת (רובה בירידה) באזור הררי ירוק עם נוף אלפיני ופסגות לבנות של שלג תמידי, מיוער בחלקו, בראשיתי ופראי עם פריחה משגעת. אזור זה מכוסה  שלג  רוב השנה ורק בקיץ ניתן לנסוע בו. בהגיענו לכפר צגרי נפנה מזרחה וניסע דרך כפרים מקומיים ולאורך נחל ריוני הנשפך אל הים השחור. את הנסיעה נסיים מאוחר באותו יום במלון חדש יחסית בעירה אברולאורי. אחרי יום ארוך ועמוס למדי נתרגע לצלילי המוסיקה המקומית במסעדת המלון.

 

 

יום 11 – אמברולאורי (ראצ'ה)- זסטפוני מצחטהטביליסי

לאחר ארוחת הבוקר נעשה דרכנו מהאזור ההררי של דרום הקווקז העליון לכיוון כביש מס' 1 החוצה את גאורגיה ממזרח למערב. נעבור בדרך יפה, כפרים מקומיים שכוחי אל וכמובן הרבה מים זורמים וגם מאגרי מים (הגדול ביותר שאורי). בהתחברנו לכביש הראשי ניסע לכיוון טביליסי ואז לפנינו מס' אפשרויות:

  • ביקור בעיר גורי שעלתה לכותרות במלחמה בשנת 2008, חצר מוזיאון סטלין, הקרון הירוק.
  • עיר המערות העתיקה ביותר בגאורגיה- אופליסציחה ("מבצר האלהים") הבנויה על גדת נהר המתקווארי.
  • ביקור בגבעת הצלב ובבירה הקדומה מצחטה הנמצאים במרחק נסיעה מחוץ לעיר.

הלינה בטביליסי במלון החדש 4* בו לנתם בלילה הראשון. את הערב בגאורגיה נבלה במסעדת פולקלור מקומית.

 

יום 12 () – טביליסי ת"א

את היום האחרון נקדיש להיכרות עם טביליסי וסביבתה, לפנינו מספר אפשרויות לבחירה:

  • שופינג אחרון בקניון החדש של העיר או  בשדרות רוסתאבלי, שדרה רחבה עם מבנים בסגנון ניאו קלאסי ובה מרוכזות החנויות הנחשבות שבעיר או/ו בשוק וגזאלי הססגוני או בשוק הגדול דינמו בו יש הכול תבלינים ו/או אוכל ו/או שוק הזהב או בקניון החדש יחסית שנבנה בעיר.
  • טיול רגלי שתחילתו בעליה ברכבל למבצר נריחלה ולמראה פנורמי של העיר, את פסלה של אמא גאורגיה ומשם לרדת לכיוון פסלו הרכוב על סוס של גורגשלי שהפך את טביליסי לבירה במאה ה-5 ואל גשר המנעולים ומפל המים, החמאם ההיסטורי, העיר העתיקה של טביליסי (טביליסי=מקום המעיינות החמים) כולל אתריה, בניניה ופסליה המיוחדים. לא נפסח על בית כנסת, כנסיות ומסגדים. ניתן לטייל בין הסמטאות .
  • ביקור בגבעת הצלב של נינו הקדושה בבירה הקדומה מצחטה הסמוכה השוכנת במפגש הנהרות ארגווי ומתקווארי שם ניתן לבקר במבצר העיר ובכנסיה העתיקה וגם נתוודע לסיפור רב השנים של היהודים בגאורגיה (אם לא הספקתם ביום הקודם).

בשעות אחה"צ נגיע לשדה התעופה כדי להמריא בחזרה לישראל בעות ערב/לילה (תלוי בחברה).

הערה: יתכנו שינויים במסלול בהתאם לשינוי בשעות המראה או נחיתה, לפי מזג האוויר, רצון המטיילים והחלטת המדריך.

תנאים ומחירים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

דילוג לתוכן