סמל אלבניה

טיול ג'יפים באלבניה - הכל כלול – 7 ימים מלאים - קבוצות סגורות בלבד

אלבניה, מדינה מוסלמית לייט, הייתה עד נפילת הקומוניזם המדינה הסגורה ביותר באירופה נפתחת עכשיו לעולם עם רצון עז ל"טרוף" את החיים, לבלות ולהתקדם כמה שיותר מהר. נופי אלבניה משובצים עד היום בשרידי 170,000 הבונקרים כסמל לפרנויה של השליט האבסולוטי, הרודן אנוור הוג'ה. טיול ג'יפים באלבניה עובר בנופים מגוונים, חוצה הרים (האלפים האלבניים), עמקים, אגמים ונהרות ומגיע לערים, כפרים ואתרים היסטוריים וארכיאולוגיים רבים מהתקופה היוונית, הרומית, הביזנטית . באלבניה נפגשות תרבויות עתיקות עם הווה לא פשוט. השלטון העות'מאני הממושך נותן סימניו באדריכלות, באוכל ובמנהגים. היו קהילות קטנות של יהודים באלבניה אך אנו זוכרים לאלבנים בתודה והוקרה גם את הצלת היהודים בימים החשוכים של מלחמת העולם השנייה. טיול בג'יפים מאפשר מפגש בלתי אמצעי עם היופי הלא מוכר והבתולי יחסית של אלבניה.

מסלול הטיול

הטיול מותאם לשנת 2023 לפי טיסות הלוך-חזור ישראייר לטירנה. הטיסות יוצאות בימי ב' ו' בשעה 08:30, נחיתה בשעה 10:15 וחוזרות באותם ימים, המראה בשעה 11:15 ונחיתה בישראל בשעה 14:50.

 יום 1 ת"אטיראנה –  שקודרה – תת' (190 ק"מ) 

לאחר הנחיתה וקבלת המזוודות נחתום על הג'יפים, הממתינים לנו בשדה התעופה ונצא צפונה לכיוון האלפים האלבנים שהם חלק מהרכס הדינרי שנמתח במקביל לחופי הים האדריאטי. בדרכנו נצפה במבצר לז'ה שיש לה חשיבות מרובה בהיסטוריה הלאומית האלבנית. בדרכנו נעצור בחווה חקלאית וניחשף לתיירות האקולוגית המתפתחת באלבניה. ניסע דרך כפרים ונעלה על דרך הררית שרובה כיום אספלט. כאשר נגיע ל"פס" נעשה הפסקת קפה/תה ותצפית על עמק שהלה וההרים המקיפים אותו.  לאחר נסיעה נופית יפה בה נראה נהרות, מצוקים וטבע פראי. נגיע אל הכפר תת' השוכן בעמק והוא מוקף 6 פסגות שכל אחת מהן מעל 2500 מ'. לאחר שנתמקם בגסטהאוז מקומי נקי ואותנטי נפגש לארוחת ערב כפרית צנועה אשר תוגש ע"י מארחינו שיעשו הכול כדי להנעים את זמננו.

יום 2- תת' – שקודרה (75 ק"מ) 

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור רגלי קצר בכפר, הכולל את חצר הכנסייה, מגדל (קולה, מקלט למי שחושש מנקמת דם) ונשתדל להבין את תרבות הכפריים, ספר החוקים של אנשי ההר כולל נקמת הדם הרווחת עד ימינו אנו. ניסע לאורך נתיבו המתפתל של נהר שהלה ונטפס על ההרים (אחד מהם שמו שושי). הדרך הזו היא דרך חתחתים הררית שלא מטופלת כבר 30 שנה על ידי אף אחד כך שיש לנהוג בזהירות מדובר ביום ג'יפאות המאתגר והארוך ביותר בטיולנו. ארוחת צהריים פיקניק נעשה ממש לפני ה"פס". נרד מן ההרים לכיוון  שקודרה העיר הגדולה בצפון אלבניה עם השפעה איטלקית ואפילו אוסטרית בולטת עד ימינו אנו.  במאה ה-3 לפני הספירה הייתה שקודרה בירתם של השבטים האיליריים- השבטים הקדומים שאכלסו את אלבניה. העיר שוכנת על שפת אגם שקודרה שהוא האגם הגדול ביותר בבלקן ונחשב לאחד האגמים הכי עתיקים בעולם אשר אלבניה חולקת אותו עם מונטנגרו. מרחוק נראה את מבצר רוזפה ששלט על העיר בימי קדם. לאחר צ'ק אין במלון במרכז העיר  נסייר במרכז העיר ובמדרחוב (בדרך למסעדה בערב) ונתרשם מהאתרים המרכזיים בעיר שוקקת זו.

יום 3- שקודרה -אגם קומאן (מעבורת בפיורד) – פיירזה – ולבונה (140 ק"מ)

 
לאחר ארוחת הבוקר מוקדמת נתניע את הג'יפים וניסע לקומן כדי לעלות עם הג'יפים על המעבורת שתיקח אותנו מזרחה לפיירזה לכיוון גבול אלבניה וקוסובו. השיט עוצר הנשימה באגם נמשך כשעתיים בנוף הררי שנחשב "לפיורד" של אלבניה. האגם הנהדר על מימיו הירוקים נוצר עקב הקמת הסכר עבור התחנה ההידרואלקטרית על נהר הדרין. בתום השיט נעלה על הג'יפים וניסע לעמק ולבונה, הר אחד בלבד חוצץ בין עמק ולבונה ועמק תת' בו היינו יום קודם (לאוהבי הטרקים זה הטרק מס' 1 של אלבניה).  בדרכנו נעצור במסעדה מקומית בבירם צורי ונמשיך בנסיעתנו לאורך נהר ולבונה, שחלקו קניוני, נצפה על זרימת הנחל מעל גשר וגם נבקר בתחנת קמח ישנה שהונעה בעבר ע"י כוח המים. את הלילה נעשה בגסטהאוז מקומי בסגנון התיירות האקולוגית המתפתחת באלבניה.

יום 4- ולבונה – קוקס – פשקופי (230 ק"מ) 

לפנינו יום טיול ג'יפים ארוך אל דרום מזרח אלבניה, נסיעה הררית בנוף מרשים חלקו מיוער תיקח אותנו למפגש הדרין הלבן והדרין השחור ולעירה קוקס (עיר עם 3 מימדים וסיפורים מעניינים). נרד מהרכב במספר נקודות כדי ליהנות מהנוף הפראי והיכן שניתן נכין קפה על הגזייה שלנו. אם יתמזל מזלנו נזכה לאירוח ספונטני בבית מקומי ונכיר את הכנסת האורחים (הבסה) הידועה של האלבנים אשר עדיין מאד מקובלת בחלק זה של אלבניה. נמשיך בנסיעה נופית, הררית לאורך ערוץ נהר הדרין (דרך עם עליות וירידות וחציית גשרים וכפרים נידחים) אשר תוביל אותנו למקורות הנהר ולאזור הצפון מזרחי של העירה פשקופי (קרובה לגבול עם צפון מקדוניה), אם יהיה מזג אוויר חם נעצור לפיקניק על שפת הנהר. הדרך עוברת לא רחוק מההר האלבני הגבוה ביותר –  קוראב  (2752 מ') אותו חולקת אלבניה עם מקדוניה השכנה. את הלילה נעשה במלון במרכז פשקופי.

יום 5- פשקופי – פארק לאומי לורה- פרלט- קרוייה (220 ק"מ)

 
לאחר ארוחת הבוקר נצא לאזורים הפחות מוכרים ופחות מתויירים באלבניה, ניסע בג'יפים לפארק לורה הנמצא על הרמה הגבוהה עם הרים בגובה ממוצע מעל 2000 מ', שפע של פלגי הרים ואגמי הרים שנוצרו בתקופת הקרח. על שפת אחד מהאגמים נהנה מארוחת פיקניק. אחר הצהריים נעשה דרכנו דרך הכפרים וההרים (גם קניון עמוק בו התאבדו נערות בקפיצה לתהום כדי לא ליפול בידי העות'מאנים) אל קרוייה, צפונית לטירנה, שהיא אבן ראשה בהיסטוריה ובאתוס האלבני. זו העיר שבראשה מבצר ומשם הדף הגיבור הלאומי האלבני סקנדרבג את כל התקפות העות'מאנים במהלך המאה ה-15. את הלילה נעשה במלון בקרוייה הממוקמת על פסגת ההר.

יום 6- קרוייה – פס ששטאמה – אגם בובילה – טירנה (160 ק"מ)

בתום ארוחת הבוקר נצא לסייר בקרוייה. הסיור יכלול את מוזיאון סקנדרבג שבתוך החומות והבאזאר העתיק מחוץ לחומות (כולל מפגש עם צאצא חסיד אומות העולם שהציל יהודית בשואה).  קרוייה היא סמל האומץ והלאומיות האלבנית. במקום זה הדף סקדנדרבג 25 התקפות של העות'מאנים וכך עכב התקדמותם למערב אירופה. על כך הוא זכה לאופרה שנכתבה ע"י ויואלדי וגם לאות מגן הנצרות מידי האפיפיור. בבאזאר יש מסעדות טובות ואנו נהנה מארוחה במקום. נמשיך בדרכנו דרומה דרך פארק לאומי שפשטמה (נמלא מים קרים מהמעיין ששמש גם את המלכה האם, אמו של המלך זוג לפני כ- 100 שנה). נמשיך בנסיעת נוף הררית מאתגרת למדי, נעצור לקפה מעל אגם בובילה הצבוע בטורקיז ואז נשים פעמינו לכיוון טירנה. את הלילה נעשה במלון 4* במרכז טירנה בירת אלבניה. 
יום 7- פארק דאיטי – טיראנה 
 
יום זה מוקדש להיכרות מעמיקה של טיראנה וסביבתה עם אוטובוס/מיניבוס. לאחר ארוחת הבוקר תצאו לתצפית מהר דאיטי (1613 מ') למרגלותיו שוכנת טירנה. הרכס הגבוה חולש על העיר המונחת לפניכם כעל כף היד, אם מזג האוויר נאה ניתן לסייר וללכת ברגל בשמורת הטבע שבמרומי ההר. האתר הבא הינו אתר חובה כדי להבין את המגלומניה של אנוור הוג'ה המנהיג הקומוניסטי- בונקר 1 או בונקר ארט. עיר תת קרקעית שנועדה להבטיח המשך השלטון גם אם תהיה התקפה אטומית. לאחר הפסקת צהריים קלה נעשה סיור רגלי במרכז העיר הכולל את האתרים המרכזיים של העיר כגון: פסל סקנדרבג בכיכר המרכזית, מגדל השעון, מסגד, מדרחוב מוסיקלי, מבצר העיר, גלריה לאומית, הפירמידה, ביתו של הוג'ה ועוד. יינתן זמן לקניות אחרונות. ארוחת ערב ומסיבת סוף טיול במסעדה מקומית אותנטית.
יום 8- טיראנה – ת"א
 
 לאחר ארוחת הבוקר נצא לשדה התעופה כדי להמריא בשעה 11:15 בחזרה לישראל, נחיתה מתוכננת לשעה 14:50.

הערה: יתכנו שינויים במסלול לפי מועדי הטיסות  ובטיול עצמו עקב תנאי מזג האוויר, תכתיבי שטח, העדפותיכם והמלצות המדריך.

תנאים ומחירים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

דילוג לתוכן