טיול מעגלי באוטובוס, אלבניה, קוסובו, צ.מקדוניה – 10 ימים מלאים

תכנית שלדית בלבד, התכנית הסופית תותאם לגיל הנוסעים, יכולותיהם והעדפותיהם, קבוצה סגורה (עד 30 נוסעים)
צ.מקדוניה (4 לילות) אלבניה (5 לילות) קוסובו (1 לילה) – 10 לילות

טיול מיוחד, מקיף ומעגלי היוצא מאלבניה, נכנס לקוסובו, חוצה את מקדוניה וחוזר לטירנה בירת אלבניה.  3 מדינות אלה, אולי העניות ביותר בבלקן, מדינות שכנות אחת לשנייה אך שונות באופיין ובדתן. זהו טיול מקיף העובר בנופים מגוונים, חוצה הרים, עמקים, אגמים ונהרות ומגיע לערים, כפרים ואתרים היסטוריים. טיול בו נפגשות תרבויות עתיקות עם הווה לא פשוט ולא פתור ותרבות עכשווית המשילה מעליה את זיכרונות העבר הקומוניסטי. לכל אורך הטיול שזורה גם ההיסטוריה של היהודים במחוזות אלה. הסתיו היא עונה נעימה מבחינת מזג האוויר, הטבע מאופיין בתחילת צבעי שלכת אבל חלק חשוב מההנאה זה להיות עם החברים כמובן.
 
חשוב: הטיול הוא פרטי שלכם ואתם יכולים לקבוע הקצב וסדר העדיפויות שלכם לפי רצונכם. יש יותר אתרים כדי שתהיה לכם אפשרות בחירה בעצה אחת עם המדריכים.

מסלול טיול

* מסלול מדויק יותאם לפי הטיסות

יום  1 – ת"א – טיראנה*
הגעה בשעות הערב, העברה למלון במרכז העיר, אם השעה מאפשרת תצאו לסיור לילה להיכרות עם המרכז היפה של העיר ולמסעדה מקומית אותנטית כדי להכיר המטבח האלבני.
  • החל משנת 2020 תהיה כנראה אפשרות גם לנחיתה בסקופייה (בירת מקדוניה)

יום 2 –– טיראנה (עליה ברכבל להר דאיטיתצפית על טירנהביקור בבונקר הגדול החצוב בסלע- בונקר 1 )- דורס (עיר נמל עתיקה, עתיקות התקופה הרומית, מגדל ונציאני, העיר השנייה בגודלה באלבניה)- טיראנה (75 ק"מ) . 

יום 3- טיראנה –אלבסן ( מצודת העיר העתיקה) – בראט ( שכונת 1001 החלונות, גשר ושכונת גוריצה, חנות/מוזיאון יהודי, טקה של הבקטאשים) – טירנה (200 ק"מ)

יום 4- טירנה- קרוייה (מבצר, מוזיאון סקנדרברג, באזאר תורכי – אתרי טבע (חוף יםאגם שקודרהשמורת טבע, אלפים אלבנייםתצפית) – שקודרה (טירת רוזפה, עיר עתיקה) (120 ק"מ).

יום 5- שקודרה – קומאני (מיניבוסים ושיט מעבורת ב"פיורד" האלבני)- פיירזה – ולבונה (שמורה באלפים האלבניים)- מנזר גראצ'ניצה  (אתר מורשת עולמית)- – פרישטינה (מלון ( 4*/5*. (210 ק"מ)

יום 6- פרישטינה (סיור בעיר, מוזיאון קוסובו )- פריזרן (הנקודה היהודית, מפגש עם הקהילה היהודית)-הר שהר (שמורת טבע)-  סקופייה (180 ק"מ) מלון 4* .

יום 7- סקופיה (אתרי מרכז העיר בסקופייה כולל מוזיאון השואה, מפגש עם מנהל המוזיאון) – הר וודנו (רכבל) או/ו קניון מטקה (שיט בסירות)- סטובי (עתיקות ושרידי קהילה רומניוטית) דמיר קפיג'ה (טעימות יין ולינה במלון בוטיק/יקב) (150 ק"מ).
יום 8 – דמיר קפיג'ה – פרילפ (מגדל השעון, כיכר העיר) – ביטולה (מדרחוב, בית קברות יהודי, הירקלאה עתיקות רומיים) – פליסטר (שמורת טבע) – אוכריד (ירושלים של הבלקן), לינה במלון ספא 4*. (200 ק"מ). 
יום 9 – אוכריד וסביבתה– אתרים מרכזיים הליכה ממבצר סמואיל עד הנמל, שיט באגם) – מפרץ העצמות (ארכאולוגיה תת-ימית, זמן חופשי לספא או למנוחה או לקניות) – אוכריד (20 ק"מ).
יום 10 – אוכריד- מעיינות סנט נחום (שיט בשמורה בסירות משוטים, כנסיית נחום הקדוש והטווסים)– אלבסן (אם לא הספקנו ביום 4)- טירנה (220 ק"מ).
יום  11 – טירנה- ת"א (טיסת  ישראייר ישירה ).

הערה: יתכנו שינויים במסלול לפי מועדי הטיסות  ובטיול עצמו עקב תנאי מזג האוויר, תכתיבי שטח, העדפותיכם והמלצות המדריך .

ניתן לעיין במכתבי מטיילים ובתמונות נוספות מתוך אלבום התמונות באתר.

תנאים ומחירים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

דילוג לתוכן