דגל מקדוניה

סובב צ. מקדוניה -7 ימים -
משפחות / קבוצות סגורות

חשוב !!!!התחלת הטיול אפשרית מסופיה או סקופייה או סלוניקי ע"פי הטיסה הנוחה ביותר ובמחיר הטוב ביותר.
בטיול שכאן הטיול מתחיל מסופיה ומסתיים בסופיה אליה ניתן להגיע מישראל בטיסות WIZZ, Bulgaria Air או אל-על.

*יתכנו מסלולים נוספים אשר יותאמו למשך הטיול הרצוי, 

לרצון הקבוצה, גיל המשתתפים וכד'

טיול מיוחד ומעגלי היוצא מסופיה, נכנס למקדוניה וחוזר בסיומו לסופיה. הזדמנות לבקר באחת המדינות הפחות מוכרות ופחות תיירותיות מבין מדינות יגוסלביה לשעבר אך יפה ומעניינת מאד. טיול מקיף העובר בנופים מגוונים, חוצה הרים, עמקים ונהרות ומגיע לתופעות טבע מרשימות של מערות, מפלים ואגמים. טיול של היסטוריה עשירה ותרבויות עתיקות מול הווה לא פשוט ותרבות עכשווית. נגיע לערים, לעיירות ולכפרים ונתוודע לאנשים אחרים לסגנון חיים שונה במרחק של 2-3 שעות טיסה מישראל. לכל אורך הטיול שזורה גם ההיסטוריה של היהודים בעיקר בסקופייה וביטולה. לכל עונה הקסם שלה, טיול סוף אביב הוא חוויה חד-פעמית של תחילת ניצני האביב וסוף השלג החורפי, טיול המשלב חוויות של מעיינות חמים מחד ואפשרות לשלוב ספורט חורף מאידך, טיול קיץ מאופיין במזג אויר נוח וטבע בשיא הפריחה וטיול סתיו מתייחד בצבעי השלכת על שלל גווניהם. הטיול הזה חוצה מדינות אך הכי חשוב זה הביחד הקבוצתי/משפחתי. 

מסלול טיול

יום  1 – סופיה- קיוסטנדיל- סקופיה (מקדוניה)
טיסה סדירה ( אל-על) יוצאת מישראל בד"כ בשעה 07:00 ומגיעה לסופיה בשעה 09:45. לאחר קבלת המזוודות נעלה על האוטובוס וניסע דרום מערבה לכיוון סקופיה בירת מקדוניה. בדרך נעצור בעיירה המקסימה קיוסטנדיל בה נבקר בבית דימיטאר פשב, סגן יו"ר הפרלמנט בזמן מלחמת העולם השנייה. הבית הפך למוזיאון במימון של איחוד עולי בולגריה ביפו כאות הוקרה לדימיטאר פשב אשר עזר מאד להצלת יהודי בולגריה בזמן השואה. אחרי מעבר הגבול גיואשבו בין בולגריה למקדוניה ניסע בדרכי הרים, יערות ונהרות דרך העיירות ציוריות קריבה פלנקה וקומנובו (בין שתיהן יש את תופעת "בובות האבן" בקוקליצה שם נבקר אם יהיה זמן ) אשר נגיע לסקופיה אותה אנו זוכרים בעיקר בגלל רעידת האדמה החזקה שהחריבה אותה לפני כ-54 שנה. שם גם נפגוש את המדריך המקומי שלנו ועמו נצא לסיור רגלי (לאחר שנתארגן במהירות במלוננו) ונבקר בעיר החדשה והעתיקה: במבצר העיר, בבאזאר, חמאם, גשר האבן, כיכר מקדוניה, מוזיאון השואה, בית מריה תרזה. נצא לארוחת ערב מאוחרת במסעדה אותנטית ונחזור ללינת הלילה במלון משפחתי 3* למרגלות הר וודנו בו נבקר למחרת או במלון 4* במרכז העיר.

יום 2- סקופיה- הר וודנו – קניון מטקה- אגם מברובו
לאחר ארוחת בוקר ועוד נעלה ברכבל על הר וודנו (צלב המילניום) ונראה למטה את כל העיר פרושה לפנינו. בסיום הביקור וההליכה בשמורה נרד ברכבל וניסע לפנינת טבע – קניון מטקה הנמצא בנהר טרסקה. נשוט במי האגם הצלולים, נראה את פתחה של מערת וורלו המערה התת מימית העמוקה בבלקן ונבקר במערת נטיפים קטנה שבשמורה. בתום השיט ניסע דרך טוטובו ונטפס על הרכס לפארק הלאומי מברובו שם ניסע בדרך הררית לבקר בכפר גליצ'ניק המשמר את אורח החיים המקדוני המסורתי עם האוכל המקומיהכפר ידוע גם בפולקלור ובאירוע השנתי המתקיים בו בהשתתפות כלות וחתנים מכל רחבי מקדוניה.  את הלילה נעשה במלון  4* על שפת אגם מברובו.

יום 3 –מברובו- טטובו-  רכס סטוגובו – מפלי ווצ'ני- אוכריד
אם מדובר בטיול פסח נקווה שלא יהיה שלג שיחסום את הדרך ההררית. נעלה על רכס סטגובו ונכנס לכפרים שבדרך ולמנזר ביגורסקי החשוב מאד למקדונים או לחילופין מנזר של נשים הצופה אל האגם. נמשיך בדרכי הרים ולאורכו של נהר רדיקה, נכנס לבקר בווצ'ני ונלך רגלי בשמורת מפלי ווצ'ני הנמצאים בגובה 800-950 מ' מעל הים, נראה טחנת קמח עתיקה שעדיין פועלת, לאחר הסיור נאכל ארוחת צהריים במסעדה מקומית מצוינת (ווצ'ני גולאש, גרפצ'ה דפצ'ה וכד') ווצ'ני ידועה גם בקרנבל מסכות הנחוג בה לפחות אלף שנים בתאריכים 13-14/1. בסיום הארוחה נמשיך לעיירת הנופש – אוכריד דרך העיירה סטרוגה הציורית (ידועה גם בפסטיבל המוסיקה השנתי שבה) השוכנת משני צדיו של נהר צרני דרין (ה"נהר השחור"). בשעות הערב  נגיע לאוכריד-"ירושלים של הבלקן" ונתארגן במלון חדש יחסית 4*.  בערב נצא למסעדה ליד הטיילת כך שמי שעדיין יהיה לו כוח יוכל לטייל במדרחוב היפה של אוכריד או בטיילת לאורך חופי האגם ולחזור למלון במונית. 

יום 4 –אוכריד  וסביבתה
את היום הזה נקדיש לאוכריד וסביבתה (גם העיר וגם האגם אתרי מורשת עולמית) , נסייר ברובע העתיק המוקף חומה עם שערים ומגדלים, נסיר במדרחוב של העיר ובאתריה הקדושים והעתיקים-כנסיית סופיה הקדושה, תיאטרון רומי עתיק, מצודת המלך סמואיל מהמאה ה-10לספירה, מנזר קלמנט הקדוש הפטרון של העיר ובו האוניברסיטה העתיקה של אוכריד. נתרשם גם מהארכיטקטורה המיוחדת של בתי העיר ונראה מקרוב את תהליך הייצור של "פנינת אוכריד"  בחלק השני של היום ניסע לכיוון הגבול האלבני לכנסיית" נחום הקדוש" העתיקה וטווסיה שהיא אחת מ-365 כנסיות שהיו באוכריד במאה ה-10, את ארוחת הצהריים נעשה במסעדה בקצה הדרום מערבי של שמורת הטבע גליצי'קה על שפת הנחל ואח"כ נצא לשיט קצר בסירת משוטים שקטה כדי לא להפחיד את הקורמורנים, האגמיות, הסנוניות ושאר דרי השמורה. בדרכנו חזרה, אם יוותר זמן נעסוק בארכיאולוגיה תת-מימית, נכנס למוזיאון הפרהיסטורי על המים המשחזר חיים בבתים על כלונסאות ב"מפרץ העצמות" באגם אוכריד. נהנה גם מיופייה של העיר וממראה האגם  בשקיעה ובערב נהנה מעיר תיירותית שוקקת. את הלילה נעשה שוב במלוננו שבאוכריד או במסעדה מקומית ומי שירצה יטעם את "פורל אוכריד" החי באגם אוכריד ורק בו.

יום 5- אוכריד – ביטולה – פרילפ-  קברדארצי –דמיר קפיג'ה
יום עמוס לפנינו, לאחר ארוחת הבוקר נשים פעמינו בדרך מתפתלת החוצה את רכס שמורת גליצ'יקה, נחצה את ה"פס" בגובה 1568 מ' ונרד לאגם פרספה הגדול שרובו במקדוניה וחלקיו האחרים שייכים ליוון ולאלבניה. נמשיך בנסיעתנו לכיוון ביטולה (נקראה בעבר מונסטיר) עיר ימי ביניים הבנויה על שרידי העיר היוונית/רומית הרקליאה והיום היא העיר השנייה בגודלה במקדוניה. בעיר נותרו שרידים מהקהילה היהודית המפוארת שנחרבה והושמדה בשנת 1943 כולל בית הקברות בפאתי העיר (כיום יש עבודות שחזור במקום). נעצור ליד פסלו של פיליפוס, נעשה סיור קצר במדרחוב של העיר, בשוק המקורה ובשוק הישן. מביטולה ניסע כשעה בדרך הררית לעיר פרילפ הידועה במגדל השעון הנטוי, במוזיאון הטבק ובגבינותיה, ואם יהיה זמן נעשה הליכה ותצפית על העיר  ממגדלי ימי הביניים של "המלך מרקו" או ניסע למנזר Treskavec המיוחד השוכן בבידוד על פסגת ההר מצפון לפרילפ. נמשיך דרכנו ל"טוסקנה" של מקדוניה עם גבעות נטועות גפנים לרוב, את הלילה נבלה במלון בוטיק שיש בו יקב בעירה דמיר קפיג'ה השוכנת על שפת נהר ורדר.

יום 6- (אפשרות א) דמיר קפיג'ה- סטובי- נובו סלו- שטיפ-  קושני- ברובו
ביום זה ניסע צפונה בין 2 רכסים אוסגובו מצפון ופלצ'קוביצה מדרום. הדרך זרועה אתרי טבע ועתיקות ואנו נבחר במה לבקר. תחנתנו הראשונה סטובי שנוסדה בשלהי הממלכה המקדונית הקדומה ואשר בתקופה הרומית הייתה חלק מדרך המלך (ויה אגניטה) ובה עברו הסחורות, גם קהילה יהודית עתיקה ישבה בסטובי ובית הקיסר היה צמוד לבית הכנסת. נמשיך אל העיר שטיפ (גם בה יש בית קברות יהודי) שיש בה גם ישן וגם חדש ובמרכזה עוברים 2 נהרות, ידועה במרחצאות החמים שבה, מגדל השעון העתיק במרכזה, פסל אלכסנדר הגדול ואנדרטה לזכר היהודים. האתרים באזור : נובו סלו (מקום הולדתו של המהפכן גוצ'ה דלצ'ב), מבצר היסר, האתר הארכיאולוגי ברגלה. נעבור בקושני הידועה בשדות האורז שלה שהובאו לכאן ע"י העות'מאנים במאה ה-15 ואולי נטעם ממעדן פודינג האורז המקומי. את הלילה נעשה בעירה ההררית, עם האוויר הכי צלול במקדוניה ברובו הקרובה לאגם והמשמרת את המלאכות הקדומות של מקדוניה. 

יום 6- (אפשרות ב) דמיר קפיג'ה-  סטרומיצה- ברובו
ביום זה נגיע לברובו מכיוון דרום, האתרים המרכזיים בדרכנו הם: אתר ארכיאולוגי מרשים מהתקופה היוונית, הקבר של סטרומה מימי הביניים, בית מרחץ רומי בבאנסקו המקדונית, מפל מים בכפר קולשינו (יש מפל נוסף סמולרה) ונסיעה הררית לעירה ההררית ברובו, אם יהיה זמן מזג האוויר יאפשר ניתן יהיה לעשות הליכה בטבע ו/או ביקור ביער האורנים ובאגם בורובו שצבעו טורקיז כבר ביום זה ולפני הגעתנו למלון ללינת לילה.

יום 7 – ברובו- דלצ'בו- בלגובגראד – סופיה
זהו יומנו האחרון במקדוניה, אם לא עשינו ההליכה בטבע ביום הקודם נעשה זאת בעודנו בקרבת היער והאגם. לאחר ההליכה נחזור למלוננו נעמיס את המזוודות על האוטובוס וניסע צפונה לכיוון דלצ'בו הנמצאת 11 ק"מ מהגבול לבולגריה. בדרכנו נוכל לבקר בקוקולג'ה שם הטבע הוא הפסל של הסלעים או/ו באתר סטמר אשר נחשב לקבר ההמוני הגדול ביותר באירופה של בעלי חיים לפני 3- 10 מיליון שנים ו/או לשרידי מבצר מהתקופה הרומית. נחצה את הגבול ליד העיר הבולגרית בלגובגראד ומשם ניסע באוטוסטרדה ישירות לסופיה בה יהיה זמן לסיור רגלי באתרים המרכזיים של העיר ולקניות בטרם נחזור לישראל. בערב נעשה מסיבת פרידה במועדון פולקלור לפני חזרתנו לארץ. את הלילה נעשה במלון במרכז העיר.

רכס גליציקה

הערה: יתכנו שינויים במסלול בהתאם לשינוי בשעות המראה או נחיתה, לפי מזג האוויר, רצון המטיילים והחלטת המדריך.

תנאים ומחירים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

דילוג לתוכן