דגל-גאורגיה

גאורגיה- טיול אוטובוס/מיניבוס/מיניוואן

כולל רכס הקווקז הגבוה המרכזי - תכנון מורחב (6 לילות, 7 ימים, אוטובוס/מיניבוס/מיניוואן + יום ג'יפ , חצי פנסיון

* מיועד לקבוצה סגורה בלבד, הטיול גמיש ויותאם לרצון הקבוצה ויכולותיה.

גאורגיה (גרוזיה) יחסית קרובה לישראל מבחינת המרחק אך מאד רחוקה כלכלית ומנטאלית. טיול בגאורגיה הוא מסע חווייתי, גיאוגרפי ותרבותי אל מדינה המנסה להתנתק משכן בעייתי (רוסיה) ולהיות עצמאית מדינית וכלכלית. הטיול  יוצר הזדמנות לחוות מדינה מיוחדת עם טבע עדיין די פראי והיסטוריה מעניינת וגם לחוות את הכנסת האורחים החמה של המקומיים המשוועים למטיילים ולפיתוח תיירותי.

מסלול טיול

יום מס' 1 (8/7)  – ת"א – טביליסי – הקווקז הגבוה- גדאורי (120 ק"מ)
 
המראה מישראל בשעה 09:40 , נחיתה בטביליסי בשעה 13:15 , לאחר קבלת המזוודות נעלה על האוטובוס שייקחנו היישר צפונה אל עבר הרי הקווקז הגבוהים. ניסע בדרך הצבאית המחברת בין גאורגיה (טביליסי) ובין רוסיה (וולאדיקווקז). נעצור במבצר אנאנורי שהוקם במאה ה-16 ונשמע את סיפורו המיוחד ונצפה על מאגר ז'ינואלי שבעת הקמתו הוצפו כפרים שלמים ותושביהם פונו. נעלה לאורך נהר הארגווי ונעצור בפסנאורי במקום בו נפגשים החלק הלבן והשחור של הנהר. בדרך יציעו לנו כובעים וגרביים שנתפרו ביד. את הלילה נעשה בעירת הסקי והנופש המובילה בגאורגיה- גודאורי. מלון 4* . 
יום 2- גדאורי- הקווקז הגבוה –טרוסו- קאזבגי – גדאורי/סנו (90 ק"מ)
 
ביום זה ניסע פחות ונבלה את כל היום בין רכסי הקווקז הגבוה,  ניסע צפונה לכיוון הגבול הרוסי, נתעכב ב"מונומנט האחווה", ששופץ לאחרונה, המציין 200 שנות "ידידות" (1783-1983) בין העם הגאורגי והרוסי. ניסע בנוף הרים תוך חציית מעבר ההרים ("פס")  בגובה 2395 מ'. בדרך נעצור גם מול סלעי הטרוורטין (גיר מומס) ונזכר בשעורי הגאולוגיה בתיכון. ביום זה נעזר במיניוואן 4X4 בנהיגת מקומיים כדי לעשות הליכה קצרה בטבע בקניון טרוסו ואח"כ בהגיענו אל הכפר קזבגי המוקף בהרים נישאים שהגבוה בניהם הוא הקזבג (5047 מ') שם לפי הסיפור המיתולוגי נקשר פרומתאוס לסלע. נטפס עם הג'יפים בדרך שנסללה ל"כבודנו" רק לאחרונה (אוטובוס לא מורשה וגם לא יכול לעלות לאתר) עד כנסיית "גרגטי טריניטי" (טסמינדה סמבההעתיקה והמיוחדת הבנויה בראש ההר בגובה 2,200 מ' ומהווה אתר מקודש ויעד לעליה לרגל למאמינים. לאחר שנשבע מהמראה מלא ההוד של ההרים בקווקז נחזור לעת ערב בחזרה למלוננו בגדאורי או סנו.
יום 3- גדאורי – גורי –  סוראמי – בורג'ומי (225 ק"מ)
 
לאחר ארוחת הבוקר נעלה על האוטובוס נרד מהקווקז הגבוה וניסע מערבה על כביש מס' 1 , החוצה את גאורגיה ממזרח למערב. נעבור בעיר גורי (עיר הולדתו של סטאלין) אשר עלתה לכותרות בעימות הצבאי בשנת 2008 בין רוסיה לגאורגיה, נבקר בכיכר  סטאלין ובחצר מוזיאון סטאלין (הבית בו גדל, קרון הרכבת המשוריין ועוד) ונבין את מורכבות היחסים בין שתי המדינות. בהמשך הדרך נעצור בסורמי לארוחה והכנת אוכל (פורי -הלחם הגאורגי והצ'וצחלה-החטיף המיוחד) אצל משפחה מקומית בכפר . את היום נסיים בפארק בורג'ומי נעשה הליכה קצרה לאורך הנהר, נראה את פסלו של פרומיתיאוס, נטעם מהמים המינראליים המיוחדים שבפארק ואם יהיה זמן ותרצו תוכלו לעלות עד ארוחת הערב ברכבל לקפה המשקיף על הפארק. את הלילה נעשה במלון 4*  (חדש) בברג'ומי עיר הנופש והקיט.
 יום 4 –בורג'ומי – ורדזיה – מבצר חרטביסי – אחלציחה – בורג'ומי (220 ק"מ)
 
לאחר ארוחת ניסע לאחד האתרים המיוחדים ביותר בגאורגיה ובעולם כולו עיר המערות וארדזיה (נבנתה במאה ה-12) בדרך נעצור בכפר הולדתו של המשורר הלאומי-רוסטוואלי (עוטה עור נמר) . מדובר בעיר עתיקה שנחצבה כולה בסלע בגובה של 13 מפלסים וכ-3000 חדרים (נותרו רק חמישית). נטייל בין חדרי המגורים, המקומות הציבוריים והכנסייה המעוטרת. נטייל במפלסים השונים ונכיר את הסיפור המיוחד של המקום וגם את סיפורה של "המלך תמר". לאחר הביקור נעצור לתצפית  על מבצר חרטיביסי המרשים (אפשר גם לטפס למעלה) ומשם נמשיך צפונה בנוף הררי לאורך פיתוליו של נהר המתקווארי (רפטינג למי שירצה) עד הגיענו לעירה אחלציחה (המבצר החדש) ובהתאם לזמן שיהיה לנו נכנס לרובע היהודי לשעבר ונבקר בבית הכנסת ששופץ לאחרונה ובו ספרי קודש עתיקים ממש ו/או נכנס למבצר ראבאט הסמוך החולש על כל העיר. נסיים  בנסיעת כביש הררית למלוננו בבורג'ומי.
 
יום 5 – בורג'ומי – קניון מרטבילי – צחלטובו (220 ק"מ)

בבוקר של יום טבע זה ניסע לנקודה הכי צפון מערבית אליה נגיע בטיול זה – קניון מרטבילי (קניון גדול שרק חלקו מפותח ובו אגם מי טורקיז עם סירות להשכרה ע"י נשים מקומיות).אנו נסייר בשמורה במסלול קל וחווייתי המותאם להליכה וצפייה במים הגועשים. בתום הביקור  נמשיך בדרכנו לעיר המעיינות המינרליים צחלטובו (הייתה מאד אהובה על סטאלין) בה נבקר במערת הנטיפים והזקיפים פרומתאוס המשתרעת על 1400 מ' ויש בה 16 אולמות שכל אחד שונה מחברו (האולם היפה ביותר נקרא ע"ש המשורר רוסתאוולי כמובן) וגם אגם תת-קרקעי שניתן לשוט בו בסירות. (לחילופין, אם סגור במערה, ניתן לבקר גם בפארק סמוך בסגנון פארק היורה בו נתגלו עקבות של דינוזאורים). את הלילה נעשה במלון ספא מפנק בצחלטובו .

יום 6 – צחלטובו – טביליסי (240 ק"מ)

ביום זה נעשה את דרכנו אל עיר הבירה טביליסי. בדרכנו אבחר באחת או יותר מהאופציות המפורטות כאן:

  1. סיור בקותאיסי (השנייה בגודלה) ואתריה כולל הרובע היהודי ובית הכנסת.
  2. סיור בגבעות קותאיסי וביקור באקדמיה המיוחדת גלאתי שהוקמה ע"י המלך דויד הבנאי.
  3. עיר המערות העתיקה ביותר בגאורגיה- אופליסציחה ("מבצר האלהים").
  4. עיר הבירה העתיקה של גאורגיה מיצחטה במפגש הנהרות ארגווי ומתקווארי וגם נתוודע לסיפור רב השנים של היהודים בגאורגיה.

את הלילה האחרון נחגוג בטביליסי ב"מסיבת סיום" שתערך במסעדת פולקלור עם הופעה וריקודים עממיים מלווים באש וחרבות שלופות. הלינה במלון 4* מרכזי

יום 7 () – טביליסי – ת"א 
את היום האחרון שלפני הנסיעה נקדיש לאתריה המרכזיים של טביליסי ושווקיה.
נעלה ברכבל למבצר נריחלה ונהנה ממראה פנורמי של העיר, נראה את פסלה של אמא גאורגיה ומשם נרד לכיוון פסלו הרכוב על סוס של גורגשלי שהפך את טביליסי לבירה במאה ה-5 ואל העיר העתיקה של טביליסי (טביליסי=מקום המעיינות החמים) כולל בית המרחץ, בית כנסת, כנסיות ומסגדים. נטייל בין הסמטאות ונחצה את גשר השלום המודרני למקום בו השארנו את האוטובוס. ככל שתרצו תוכלו לבקר במרכז העיר לשופינג אחרון בקניון החדש של העיר או  בשדרות רוסתאבלישדרה רחבה עם מבנים בסגנון ניאו קלאסי ובה מרוכזות החנויות הנחשבות שבעיר או בשוק וגזאלי הססגוני או בשוק הגדול דינמו בו יש הכול כולל תבלינים ואוכל. יהיה זמן להיכנס למסעדה ולטעום חצ'פורי או קובדרי אחרון ולהיפרד מגאורגיה בטעם טוב. ניסע ביחד לשדה התעופה בשעה 16:30 (המראה לישראל  בשעה 19:00 ונחיתה בשעה נוחה 20:35).

הערה: יתכנו שינויים במסלול בהתאם לשינוי בשעות המראה או נחיתה, לפי מזג האוויר, רצון המטיילים והחלטת המדריך.

תנאים ומחירים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

דילוג לתוכן