דגל-גאורגיה

חודשים מרץ -אפריל - טיול ג'יפים קצר- סופ"ש (3 ימים)

נהיגה עצמית, הכול כלול, הקווקז הנמוך

דוגמא לטיול שבוצע לפני שנתיים, קיימות אפשרויות למסלולים אחרים כגון טיול שמשלב את חבל קאחתי בקווקז התחתון ואת רכס הקזבג וכפריו ואתריו בקווקז העליון.

גאורגיה (גרוזיה) יחסית קרובה לישראל מבחינת המרחק אך מאד רחוקה כלכלית ומנטאלית .טיול בגאורגיה הוא מסע חווייתי, גיאוגרפי ותרבותי אל מדינה המנסה להתנתק משכן בעייתי (רוסיה) ולהיות עצמאית מדינית וכלכלית.  הטיול  יוצר הזדמנות לחוות מדינה מיוחדת עם טבע פראי והיסטוריה מעניינת וגם לחוות את הכנסת האורחים החמה של המקומיים המשוועים למטיילים ולפיתוח תיירותי. לג'יפאים בעיקר כדאי להזדרז ולטייל בגאורגיה כיוון שהפיתוח מהיר ביותר וכל שנה נסללים יותר כבישים ומוקמים גשרים במקומות שהיו עד לא מזמן אתגריים למעבר. גאורגיה היא מדינה אוהדת ישראל ולאורך הטיול שזורים אתרים יהודיים שחלקם עתיק ביותר ורובם מהווים עדות אילמת לחיים היהודים התוססים שהיו בה עד עליית היהודים לישראל

מסלול טיול

יום מס' 1 –ת"א – טביליסי

את ישראל נעזוב בשעה מאוחרת (מועדי הטיסה יכולים להשתנות ואז תתכן לינה קצרה מאד), עם הגעת הטיסה נסע באוטובוס ללינת לילה בבית מלון בטביליסי.

יום מס' 2 – טביליסי-קוג'ורי- צלקה- אגם טבטסקורי- פס החיילים- בקוריאני

בבוקר נחתום על הג'יפים ,נתארגן, נבדוק את מכשירי הקשר ונתחיל את מסלולינו דרומה ואח"כ מערבה אל עבר רכס הקווקז התחתון. נתחיל בנסיעת כביש המתפתלת בין הכפרים מקומיים ואח"כ נרד לשטח ליד אגם צלקה והכפר צלקה. נעבור באזורים וולקאניים המורכבים מאדמת טוף וסלעי בזלת. בשלב מסוים נפגוש את מסילת הרכבת המיוחדת שלא הובילה לשום מקום.את ארוחת הפקניק נעשה על שפת אגם טבסקורי או בסביבתו. הנסיעה בסוף היום כוללת חציית רכסים ומעבר "פס" החיילים אשר יבדקו מה מעשינו במקום זה. את הלילה נעשה במלון ספא נעים בעירת הסקי בקוריאני (ההר הגבוה ביותר לסקי קוחטה שגובהו 2200 מ' ואנו נעבור למרגלותיו).   (הערה: במידה והטיסה מגיעה באמצע הלילה אזי היום הראשון כולל בקור בעיר המערות אופליסציחה, פארק בעירת הנופש והמים המינרליים-בורג'ומי ונסיעה ישירה לבקוריאני).

יום מס' 3 –  בקוריאני- אחלקלאקי- וארדזיה – בקוריאני

לאחר ארוחת הבוקר נעלה על הג'יפים וניסע דרומה נסיעת שטח תוך כדי חציית הרכס בנוף הררי מיוער ויפהפה כולל "פס" בגובה של כ-2500 מטר. נצא לנסיעת שטח ארוכה דרומה ,תושבי הכפרים אותם נעבור באזור זה הם ממוצא ארמני ואם נצליח נבקר בבית משפחה מקומית. נעבור בעירה הגדולה של האזור אחלקלאקי (העיר החדשה). מכאן דרך מבצר חרטיביסי המרשים נמשיך לאחד האתרים המיוחדים ביותר בגאורגיה ובעולם כולו עיר המערות וארדזיה. לאחר ארוחת צהריים על שפת הנהר נעלה ברגל לעיר עתיקה זו שנחצבה כולה בסלע בגובה של 13 מפלסים. נטייל וגם נזחל בין חדרי המגורים, המקומות הציבוריים והכנסייה המעוטרת. נכיר את הסיפור המיוחד של המקום וגם את סיפורה של "המלך תמר". נרד למטה לאור פנסים במנהרת מסתור חצובה. את היום נסיים בנסיעת כביש הררית לאורך נהר המתקווארי דרך עיר הולדתו של המשורר הלאומי רוסטאבלי ונגיע לעירה אחלציחה (המבצר החדש) בה נבקר ברבאט-הרובע המשוחזר ו/או בשוק ו/או בבית הכנסת ככל שיאפשר לנו הזמן, נחזור למלוננו בבקוריאני ללינת הלילה.      (הערה: יש אלטרנטיבה לנסוע נסיעת שטח קצרה אך מעניינת וחלקה קניונית לכיוון עירת הנופש בורג'ומי ושם לעשות הפסקת קפה ברכבל הצופה אל פרק בורג'ומי שמתחתינו ואז להמשיך בנסיעת כביש למבצר ולעיר המערות).

יום 4 – בקוריאני- גורי- מיצחטה- טביליסי


את היום האחרון עם הג'יפים נתחיל בנסיעה מזרחה לכיוון גורי אשר עלתה לכותרות בעימות הצבאי האחרון בין רוסיה לגאורגיה, נבקר בכיכר  סטאלין ובמוזיאון סטאלין כולל הקרון הירוק והמשוריין ששמש את סטאלין בתקופת מלחמת העולם ה-2 . ככל שיאפשר הזמן לפני הטיסה נבקר בהר בו ממוקמת כנסיית ג'בארי (הצלב) ונכיר את הסיפור המיוחד של נינו הקדושה. נמשיך לעיר הבירה העתיקה של גאורגיה מיצחטה במפגש הנהרות ארגווי ומתקווארי שם נבקר במבצר העיר ובכנסיה העתיקה וגם נתוודע לסיפור רב השנים של היהודים בגאורגיה (כולל בקור באתר לא מוכר של קברי יהודים בני 3,000 שנה). לפני הנסיעה לשדה התעופה נחזיר את הג'יפים נבקר במרכז העיר או בשוק וגזאלי או בשדרות רוסתאבלי, ונמריא לישראל בשעה 21:00 לא לפני שנטעם חצ'אפורי אחרון

הערה: יתכנו שינויים במסלול בהתאם לתנאי מזג האוויר, תכתיבי שטח ושיקולי המדריך.

תנאים ומחירים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

דילוג לתוכן