דגל-גאורגיה

טיול ג'יפים גאורגיה- קיץ-סתיו

כולל חבל הסוונטי ברכס הקווקז הגבוה (8/7 לילות 7/8 ימים מלאים-הכול כלול),

בטיול של 7 ימים מלאים ולא 8 ימים יש להוריד את היום האחרון של הטיול.

 

  • לקבוצות סגורות בלבד

גאורגיה (גרוזיה) יחסית קרובה לישראל מבחינת המרחק אך מאד רחוקה כלכלית ומנטאלית .טיול ג'יפים בגאורגיה הוא מסע חווייתי, גיאוגרפי ותרבותי אל מדינה המנסה להתנתק משכן בעייתי (רוסיה) ולהיות עצמאית מדינית וכלכלית. הטיול בג'יפ יוצר הזדמנות חד פעמית להגיע בדרכי עפר לכפרים רחוקים הממוקמים בהרי הקווקז הגבוהים עם קרחוני העד ,לחוות טבע פראי וגם לחוות את הכנסת האורחים החמה של המקומיים המשוועים למטיילים ולפיתוח תיירותי. לג'יפאים בעיקר כדאי להזדרז ולטייל בגאורגיה כיוון שהפיתוח מהיר ביותר וכל שנה נסללים יותר כבישים ומוקמים גשרים במקומות שהיו עד לא מזמן אתגריים למעבר. גאורגיה היא מדינה אוהדת ישראל ולאורך הטיול שזורים אתרים יהודיים שחלקם עתיק ביותר ורובם מהווים עדות אילמת לחיים היהודים התוססים שהיו בה עד עליית היהודים לישראל.

מסלול טיול

יום מס' 1 –ת"א – טביליסי

את ישראל נעזוב בשעת ערב (מועדי הטיסה יכולים להשתנות), עם הגעת הטיסה הלילית נסע באוטובוס ללינת לילה בבית מלון במרכז טביליסי.

יום מס' 2 – טביליסי-קוג'ורי- צלקה- אגם טבטסקורי- פס החיילים- בקוריאני

בבוקר נחתום על הג'יפים ,נתארגן, נבדוק את מכשירי הקשר ונתחיל את מסלולינו דרומה ואח"כ מערבה אל עבר רכס הקווקז התחתון. נתחיל בנסיעת כביש המתפתלת בין הכפרים מקומיים ואח"כ נרד לשטח ליד אגם צלקה והכפר צלקה. נעבור באזורים וולקאניים המורכבים מאדמת טוף וסלעי בזלת. בשלב מסוים נפגוש את מסילת הרכבת המיוחדת שלא הובילה לשום מקום.את ארוחת הפקניק נעשה על שפת אגם טבסקורי או בסביבתו. הנסיעה בסוף היום כוללת חציית רכסים ומעבר "פס" החיילים אשר יבדקו מה מעשינו במקום זה. את הלילה נעשה במלון ספא נעים בעירת הסקי בקוריאני (ההר הגבוה ביותר לסקי קוחטה שגובהו 2200 מ' ואנו נעבור למרגלותיו). (הערה: במידה והטיסה מגיעה באמצע הלילה אזי היום הראשון כולל בקור בעיר המערות אופליסציחה, פארק בעירת הנופש והמים המינרליים-בורג'ומי ונסיעה ישירה לבקוריאני).

יום מס' 3 –  בקוריאני- אחלקלאקי- וארדזיה – אחלציחה

לאחר ארוחת הבוקר נעלה על הג'יפים וניסע דרומה נסיעת שטח תוך כדי חציית הרכס בנוף הררי מיוער ויפהפה כולל "פס" בגובה של כ-2500 מטר. נצא לנסיעת שטח ארוכה דרומה ,תושבי הכפרים אותם נעבור באזור זה הם ממוצא ארמני ואם נצליח נבקר בבית משפחה מקומית. נעבור בעירה הגדולה של האזור אחלקלאקי (העיר החדשה). מכאן דרך מבצר חרטיביסי המרשים נמשיך לאחד האתרים המיוחדים ביותר בגאורגיה ובעולם כולו עיר המערות וארדזיה. לאחר ארוחת צהריים על שפת הנהר נעלה ברגל לעיר עתיקה זו שנחצבה כולה בסלע בגובה של 13 מפלסים. נטייל וגם נזחל בין חדרי המגורים, המקומות הציבוריים והכנסייה המעוטרת. נכיר את הסיפור המיוחד של המקום וגם את סיפורה של "המלך תמר". נרד למטה לאור פנסים במנהרת מסתור חצובה. את היום נסיים בנסיעת כביש הררית לאורך נהר המתקווארי דרך עיר הולדתו של המשורר הלאומי רוסטאבלי ונגיע לעירה אחלציחה (המבצר החדש) ללינת לילה. (הערה, יש אלטרנטיבה לנסוע נסיעת שטח קצרה אך מעניינת וחלקה קניונית לכיוון עירת הנופש בורג'ומי ושם לעשות הפסקת קפה ברכבל הצופה אל פרק בורג'ומי שמתחתינו ואז להמשיך בנסיעת כביש למבצר ולעיר המערות).

יום 4 – אחלציחה – מעבר הרים (פס) זקרי- קותאיסי

לאחר ארוחת הבוקר נעבור ברובע היהודי העתיק ובו בית כנסת ששופץ לאחרונה ובו ספרי תורה ומגילת אסתר בני מאות שנים, זיכרון ליהודים שחיו פעם באחלציחה (אם יתמזל מזלנו נפגוש גם דיירת מאד מפתיעה בלב הרובע היהודי לשעבר). אם הזמן יאפשר נכנס למבצר העיר העתיקה ששוחזר באופן מרשים- ראבאטי. אחרי שנצטייד במצרכי שוק נשים פעמינו צפונה ליום מעניין שרובו שטח המשלב נסיעת שטח הררית מאתגרת, חציית רכס בקצה הדרום מערבי של שמורת הטבע הלאומית הגדולה ביותר בגאורגיה שמורת בורג'ומי- חרגולי. בדרכנו נעבור בעירת הנופש אבוסטמני שירדה מגדולתה, מצפה כוכבים ישן ורועים העושים את הקיץ עם העדרים בהרים עד שנגיע לקרחת יער לארוחת הפיקניק.  בסופו של יום עמוס נגיע לעיר השנייה בגודלה בגאורגיה קותאיסי שם נבלה את הלילה במועדון פולקלור מקומי פתוח. מי שירצה יצא לסיור לילה במדרחוב של העיר היפה הזאת. 
יום 5 – קותאיסי –זוגדידי (קולכיס)- הקווקז הגבוה- מסטיה
בבוקר מוקדם נפרד מקותאיסי היפה לקראת יום נסיעה ארוך בג'יפים לא לפני שנבקר בבית הכנסת המקומי ונפגוש את אחרוני היהודים המתפללים במקום. ניסע נסיעה רגילה מערבה וצפונה תוך חציית המישור הפורה של איזור הים השחור עד העירה זוגדידי בירת חבל סמרגלו (קולכיס מסיפורי המיתולוגיה היוונית). לאחר הפסקת קפה וביקור קצר בבזאר המקומי שוקק החיים נתחיל את מסענו צפונה בנסיעה אל חבל הסוואנטי בקווקז הגבוה לאורך נהר האינגורי (כולל הסכר הענק במפעל ההידרואלקטרי) כאשר משמאלנו ומימיננו פסגות של שלשת אלפים ארבעת אלפים מ' ויותר. ארוחת צהריים נאכל במסעדה מקומית עם מאכלים אופיניים כמו קודברי ועוד. הכפרים אליהם נגיע היו מבודדים כל כך הרבה שנים שהם מהווים שמורת טבע אנושית ותרבותית מיוחדת במינה. את הלילה נבלה במסטיה, בירת חבל סוונאטי העליון במלון אופייני לאזור הצופה על רכסי הקווקז הגבוהים, מפגש נהרות וכמובן על המצודות– המבנים המיוחדים עם מגדלי השמירה המוארים גם בלילה.

יום 6 – מסטיה-קרחון צ'לאדי- אושגולי
נתחיל יום מאד מיוחד בסיור בוקר  רגלי בגדה הימנית של הנהר שם נמצא החלק העתיק של העירה עם הארכיטקטורה המיוחדת לאזור. נרגיש בפסגת העולם (מצפוננו רכס ששיאו 4700 מ') נסייר רגלי במבצרי מסטיה ונשמע את סיפורן של המצודות באזור כולו (לחילופין או כתוספת, תלוי בקבוצה, ניתן להגיע עם הג'יפים לנקודה שבה ניתן ללכת ברגל בדרך שחלקה מיוערת לקרחון צ'לאדי ולראות את מקור נביעת מי הנהר מהקרח המומס). ניסע נסיעת שטח בין רכסי ההרים ונגיע לכפר המיוחד אושגולי (עם 20 מגדליו) הנחשב לכפר המיושב הגבוה ביותר ברכס הקווקז העליון (גובה 2300 מ' והוא נמצא למרגלות הר שחארה שגובהו 5021 מ'). הכפר הוכרז ככפר לשימור ע"י אונסקו. את הלילה, ארוחת ערב ולינה, נעשה בגסטהאוז מקומי הכי חדש כאשר המראה והתנאים מאפשרים להבין כי השעון עצר מלכת בכפר זה המנותק מהעולם כ-7 חודשים בשנה. ארוחת ערב מסורתית בסלון המשפחתי עם מרק חם, חצ'אפורי, טעימת צ'צ'ה ושאר מטעמים.

יום 7–  אושגולי-מעבר הרים (פס זגרו)- נהר ה"סוס הדוהר"- צחלטובו

נפרד מאזור הסוונאטי ורכס הקווקז הגבוה ונשים פעמינו דרומה לא לפני שנעבור למרגלות מבצר 'תמריס ציחה' המיוחס גם הוא כמקום קבורתה של המלכה תמר. נמשיך דרכנו ונחצה את פס זגרו בגובה 2623 מ' ונסע לאורך ערוץ נחל זקניסטחאלי (הסוס הדוהר) ונסע נסיעת שטח ארוכה ומאתגרת (רובה בירידה) באזור הררי עם נוף אלפיני ופסגות לבנות של שלג תמידי, מיוער בחלקו, בראשיתי ופראי עם פריחה משגעת, זהו ללא ספק שיאושל טיול הג'יפים. אזור זה מכוסה  שלג  רוב השנה ורק בקיץ ניתן לנסוע בו. את הנסיעה נסיים מאוחר באותו יום במלון חדש בעירת מעיינות המרפא והנופש צחלטובו (שהייתה מאד אהובה על סטאלין…). אחרי יום ארוך ועמוס למדי נתרגע לצלילי המוסיקה במסעדה פתוחה עם מרתף ינות מיוחד ואוירה אותנטית.

יום 8 – צחלטובו- קותאיסי-גורי- טביליסי
את היום האחרון עם הג'יפים נתחיל בביקור במערת הנטיפים והזקיפים פרומתאוס המשתרעת על 1400 מ' ויש בה 16 אולמות שכל אחד שונה מחברו (האולם היפה ביותר נקרא ע"ש רוסתאבלי) או לחילופין, תלוי ביום, בשמורת הטבע סטפליה שגם בה מערת נטיפים וזקיפים ושרידי עקבות של דינוזאורים.  נמשיך בנסיעה מזרחה, נחצה את "פס ריקפטי" החוצה את גאורגיה למזרח ומערב ונאכל צהריים בסוכה בחצר  של בית מקומי ואולי גם הופעה קצרה של נוער מקומי. מי שירצה יוכל להכין פורי (לחם) בתנור המקומי או צ'וצחלה על חוט. ניסע לכיוון גורי אשר עלתה לכותרות בעימות הצבאי האחרון בין רוסיה לגאורגיה, נבקר בכיכר  סטאלין ובמוזיאון סטאלין (השרוי במחלוקת) ונבין את מורכבות היחסים בין שתי המדינות. לקראת ערב נגיע לטביליסי בירת גאורגיה, נחזיר את הג'יפים, ואת הלילה נעשה במלון במרכז העיר בו שהינו בערב הראשון. את הלילה האחרון נחגוג עם המקומיים במועדון פולקלור מקומי. 

יום 9 – טביליסי- מיצחטה- ת"א 
(יום זה כלול רק בטיולי 8 לילות ולא בטיולי 7 לילות)
את היום האחרון נקדיש להיכרות עם בירתה הנוכחית של גאורגיה- טביליסי, נסייר באתריה היפים של העיר, נעלה ברכבל (אם יהיה פתוח בשעה שנתחיל) למבצר נריחלה ונהנה ממראה פנורמי של העיר, נראה את פסלה של אמא גאורגיה ומשם נרד לכיוון פסלו הרכוב על סוס של גורגשלי שהפך את טביליסי לבירה במאה ה-5 ואל העיר העתיקה של טביליסי (טביליסי=מקום המעיינות החמים) כולל בית המרחץ, כנסיות ובית הכנסת. לאחר הסיור הרגלי ניסע באוטובוס להר בו ממוקמת כנסיית ג'בארי (הצלב) ונכיר את הסיפור המיוחד של נינו הקדושה. נמשיך לעיר הבירה העתיקה של גאורגיה מיצחטה במפגש הנהרות ארגווי ומתקווארי שם נבקר במבצר העיר ובכנסיה העתיקה וגם נתוודע לסיפור רב השנים של היהודים בגאורגיה (כולל בקור באתר של קברי יהודים בני 3,000 שנה).  ככל שיאפשר לנו הזמן נעצור במרכז העיר לשופינג אחרון בקניון החדש של העיר או  בשדרות רוסתאבלי, שדרה רחבה עם מבנים בסגנון ניאו קלאסי ובה מרוכזות החנויות הנחשבות שבעיר או בשוק וגזאלי הססגוני.  ניפגש לקפה אחרון וסיכום הטיול ונפרד מגאורגיה בנסיעה לשדה התעופה ובחזרה לישראל בטיסה היוצאת בד"כ בשעות  אחה"צ/ערב.

הערה: יתכנו שינויים במסלול בהתאם לטיסות, לתנאי מזג האוויר,תכתיבי שטח ושיקולי המדריך. בטיול 7 ימים מלאים היום האחרון יורד.

תנאים ומחירים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

דילוג לתוכן