סמל אלבניה

טרק באלפים האלבנים

תיאור קצר:
זהו אחד מהטיולים הטובים ביותר שיש לאלבניה להציע. הטיול משלב טבע מדהים עם מורשת תרבותית הנשמרת במרומי ההרים מזמנים עברו. הטיול לוקח את המטייל דרך נהרות, קניונים, הרים, נופים, עמקים , כפרים מבודדים ומגורי רועים. זה פשוט אותנטי, מפתיע בתוך טבע עוצר נשימה שיישאר לעד בזיכרון של כל מטייל בכל גיל וגיל. על המסלול הזה נכתבו מאמרים רבים בעיתונות העולמית כולל לונלי פלנט.
הניסיון שלנו והמיומנות שנרכשה במשך השנים הינם ערך מוסף לכל מי שיבחר בנו להדרכת הטיול. אנו מבקשים להדגיש לא רק את הנוף היפה אלא גם את משמעות החיים בהרים. התכנית מאורגנת כך שאנו מספקים את הלינה והארוחות בגסטהאוזים או בבקתות רועים. כמעט ולא נותרו באירופה מקומות כמו ההרים הארורים שכמעט ולא נפגעו ע"י האדם.

האגדה
השם ההרים המקוללים (ארורים) הונצח בעקבות אגדה המסופרת ע"י המקומיים. היה היו 2 אחים שיצאו באחד הימים לצוד ביחד. הם פגשו בדרכם פיה ושאלו אותה מי משניהם עדיף בעיניה. הפיה ענתה שהיא אוהבת אחד בגלל שכלו ואומץ ליבו ואת השני בזכות יפי מראהו ונדיבות לבו. האח האמיץ כעס כששמע התשובה הרג את אחיו ולקח את הפייה לביתו. כשהאמא גלתה מה קרה היא קללה את הפייה, את בנה ואת ההרים לעולמים.
 
הקסם
ההרים הארורים מוזכרים באגדות הארי פוטר ובהם נמצאים היערות המופלאים המוזכרים בספר. לורד וולדמורט בקר בהרים הארורים יותר מפעם אחת.

מסלול טיול

יום 1
עם ההגעה לטירנה נוסעים צפונה לשקודרה בה נעשה את הערב הראשון. שקודרה היא העיר הגדולה ביותר בצפון אלבניה ונחשבת לבירת האזור הצפוני. העיר היפה שוכנת לחופו של אגם שקודרה ולמרגלות האלפים האלבניים. 3 נהרות מקיפים את העיר (נהר דרין, בונה וקיר). בשקודרה ניתן למצוא מבצר, מוזיאונים, קתדרלה קאתולית גדולה וארכיטקטורה מאד יפה. אנו נסייר באתרים המרכזיים של העיר ובערב נאכל במסעדה אותנטית עם אוכל אלבני אופייני.באוכריד

יום 2

לאחר ארוחת הבוקר ניסע משקודרה לאגם קומאני שם ניקח את מעבורת לפיירזה. מדובר בשיט מהנה מאד הנמשך כשעתיים כאשר מימין ומשמאל הרי גרניט וגיר ומים כחיולים וטורקיז מתחתינו. מדי פעם נראה על ההרים כפרים מבודדים החיים בהרים. מפיירזה אנו ממשיכים לעיר בג'רם קורי ומשם לעמק ולבונה. תהיה עצירת פיקניק על שפת נהר ולבונה ונימיו הקרים בצבע טורקיז. אנו נלך לכפר דרגוביה עד הגיענו לכפר שגם שמו ולבונה.

יום 3 

בבוקר נתחיל צעידתנו בנוף קסום חלקו מיוער העולה מולבונה לכפר גרופה שקרליט ומשם לכפר קוקג'ה שם נאכל את ארוחת הצהריים שלנו ונעשה הפסקה. בסיום נתחיל לרדת בחזרה אל הכפר ולבונה. בערב נאכל ארוחת ערב סביב המדורה ונשמע שירים ישנים ואגדות עתיקות.

יום 4

ביום הזה היעד שלנו הוא להגיע לכפר תת' דרך פס ולבונה. מדובר בהליכה של 6-8 שעות לתוך יער עבות עד שנגיע לפסגה ואל נוף פנורמי עוצר נשימה. את ארוחת הפיקניק נעשה על ההר. התרמילים של הטרקרים יועברו ע"י פרדות. לינה וארוחת ערב נעשה בתת'.
יום 5
ביום זה נכיר מאפיינים של החיים בהרים הארורים כמו מגדל נקמת הדם, בתי מבצר עם מגדלים וגם נהנה מהטבע הפראי באזור , מפל מים , קניונים, העין הכחולה בכפר נדרלייס. ארוחת צהריים תהיה בבית משפחה מקומית או בפיקניק. ביום זה האמיצים שבינינו יוכלו להתרענן במי הנהר.

יום 6

ביום זה נעשה את נסיעתנו בחזרה אל שקודר.

הערה: בכל טיול או טרק התכנית נתפרת בסופו של דבר לפי דרישת המטיילים ויכולותיהם. התכנית כאן היא תכנית בסיסית שתעבור התאמות לפי הצורך. ניתן לבנות גם טרק של 14 יום בהרי האלפים האלבניים. הכול גמיש.

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

דילוג לתוכן