טיול 3 מדינות: בולגריה - צפון מקדוניה - צ.יוון - 7 ימים מלאים


טיול פרטי מודרך- מכוניות פרטיות/מיניבוס/אוטובוס- 3 מדינות בבלקן (טיול לדוגמא)
(2 לילות בולגריה, 3 לילות מקדוניה,2  לילות יוון):7 ימים מלאים
 
טיול גמיש– מתאים לקבוצות סגורות ולטיולי משפחות- המסלול יותאם לצרכי הקבוצה/משפחה 
לקבוצות סגורות ניתן לבנות טיול ארוך יותר של 11-14 ימים- לדוגמא-לחץ כאן.
טיול מיוחד ומעגלי היוצא מסופיה, נכנס למקדוניה, ממשיך לצפון יוון וחוזר לסופיה. טיול ב-3 אזורים ב-3 מדינות שונות אשר המשותף להם היא היותם חלק ממקדוניה ההיסטורית. טיול מקיף העובר בנופים מגוונים, חוצה הרים, עמקים ונהרות ומגיע לתופעות טבע מרשימות של מערות, מפלים ואגמים. טיול של היסטוריה עשירה ותרבויות עתיקות מול הווה לא פשוט ותרבות עכשווית. נגיע לערים, לעיירות ולכפרים ונתוודע לאנשים אחרים, לסגנון חיים שונה במרחק של 2-3 שעות טיסה מישראל. לכל אורך הטיול שזורה גם ההיסטוריה של היהודים במחוזות אלה.

מסלול טיול

יום 1 – ת"א- סופיה (בולגריה)
טיסה היוצאת מישראל בד"כ בשעה 18:30 ומגיעה לסופיה בשעה 21:00. הלינה בסופיה במלון במרכז העיר.
הערה: התכנון ישתנה ע"פי שעות הנחיתה וההמראה כמובן.

יום 2– סופיה-קיוסטנדיל- סקופיה (מקדוניה)

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת נחתום על הרכבים השכורים וניסע דרום מערבה לכיוון סקופיה בירת מקדוניה. בדרך נעצור בעיירה המקסימה קיוסטנדיל בה נבקר בבית דימיטאר פשב, סגן יו"ר הפרלמנט בזמן מלחמת העולם השנייה. הבית הפך למוזיאון במימון של איחוד עולי בולגריה ביפו כאות הוקרה לדימיטאר פשב אשר עזר מאד להצלת יהודי בולגריה בזמן השואה. אחרי מעבר הגבול גיואשבו בין בולגריה למקדוניה ניסע בדרכי הרים, יערות ונהרות דרך העיירות ציוריות קריבה פלנקה וקומנובו עד אשר נגיע לסקופיה אותה אנו זוכרים בעיקר בגלל רעידת האדמה החזקה שהחריבה אותה לפני כ-50 שנה. שם גם נפגוש את המדריכה המקומית שלנו (לילי) ועמה נעלה על הר וודנו (צלב המילניום) ונראה למטה את כל העיר פרושה לפנינו. נשתדל לעשות הסיור הרגלי עוד ביום זה כדי לפנות זמן ליום שלמחרת ונבקר בעיר העתיקה: במבצר העיר, בבאזאר, חמאם, גשר האבן, כיכר מקדוניה, מוזיאון השואה, בית מריה תרזה ועוד. נתארגן במלון במרכז העיר, נצא לארוחת ערב מאוחרת במסעדה אותנטית ונחזור ללינת הלילה.

יום 3- סקופיה- קניון מטקה- טטובו-  רכס סטוגובו –  אוכריד

לאחר ארוחת בוקר ניסע לפנינת טבע – קניון מטקה הנמצא בנהר טרסקה. נשוט במי האגם הצלולים, נראה את פתחה של מערת וורלו המערה התת מימית העמוקה בבלקן ונבקר במערת נטיפים קטנה שבשמורה. בתום השיט ניסע דרך טוטובו ונטפס על הרכס לפארק הלאומי מברובו, ככל שיאפשר הזמן נכנס לכפרים שבדרך ולמנזר ביגורסקי החשוב מאד למקדונים. נמשיך בדרכי הרים ולאורכו של נהר רדיקה, נלך רגלי במפלי ווצ'ני הנמצאים בגובה 800-950 מ' מעל הים, לאחר הסיור נאכל ארוחת ערב במסעדה מקומית מצוינת (ווצ'ני גולאש, גרפצ'ה דפצ'ה וכד'). בסיום הארוחה נמשיך לעיירת הנופש – אוכריד דרך העיירה סטרוגה הציורית השוכנת משני צדיו של נהר צרני דרין (ה"נהר השחור"). בשעות הערב המאוחרות נגיע לאוכריד-"ירושלים של הבלקן" ונתארגן במלון.  המלון ממוקם ליד הטיילת כך שמי שעדיין יהיה לו כוח יוכל לטייל במדרחוב היפה של אוכריד או בטיילת לאורך חופי האגם.

יום 4 – אוכריד  וסביבתה

את היום הזה נקדיש לאוכריד וסביבתה, נסייר ברובע העתיק המוקף חומה עם שערים ומגדלים, נסיר במדרחוב של העיר ובאתריה הקדושים והעתיקים-כנסיית סופיה הקדושה, תיאטרון רומי עתיק, מצודת המלך סמואיל, קברו של קלמנט הקדוש הפטרון של העיר ובמצודת פיליפוס (אביו של אלכסנדר) שנבנתה במאה ה-4 לפני הספירה. בחלק השני של היום ניסע לכיוון הגבול האלבני לכנסיית "נחום הקדוש" העתיקה וטווסיה שהיא אחת מ-365 כנסיות שהיו באוכריד במאה ה-10, את ארוחת הצהריים נעשה במסעדה בקצה הדרום מערבי של שמורת הטבע גליצי'קה על שפת הנחל ואח"כ נצא לשיט קצר בסירת משוטים שקטה כדי לא להפחיד את הקורמורנים, האגמיות, הסנוניות ושאר דרי השמורה. בדרכנו חזרה, אם יוותר זמן נעסוק בארכיאולוגיה תת-מימית, נכנס למוזיאון הפרהיסטורי על המים המשחזר חיים בבתים על כלונסאות ב"מפרץ העצמות" באגם אוכריד. נהנה גם מיופייה של העיר וממראה האגם  בשקיעה ובערב נהנה מעיר תיירותית שוקקת. את הלילה נעשה שוב במלוננו שבאוכריד.

יום 5- אוכריד – ביטולה – אדסה (יוון)

לאחר ארוחת הבוקר נשים פעמינו בדרך מתפתלת החוצה את רכס שמורת גליציקה, נחצה את ה"פס" בגובה 1568 מ' ונרד לאגם פרספה הגדול שרובו במקדוניה וחלקין האחרים שייכים ליוון ולאלבניה. נמשיך בנסיעתנו לכיוון ביטולה (בעבר מונסטיר) עיר ימי ביניים הבנויה על שרידי העיר הרומית הרקליאה והיום היא העיר השנייה בגודלה במקדוניה. בעיר נותרו שרידים מהקהילה היהודית המפוארת שנחרבה והושמדה בשנת 1943, נבקר בבית הקברות בפאתי העיר (כיום יש עבודות שחזור במקום) ובחדר ההנצחה שבו. נעצור ליד פסלו של פיליפוס, נעשה סיור קצר במדרחוב של העיר, בשוק המקורה ובשוק הישן. מביטולה ניסע ליוון – דרך מעבר הגבול ניקי  נמשיך בדרכנו מזרחה בדרך נופית מפותלת ויפה עד הגיענו לאדסה-עיר המפלים היושבת על מצוק הצופה על מישור תסליה ובליבה הכיכר המרכזית והאופיינית עם עצי הדולבב הענקיים . ארוחת ערב ולינה.

יום 6- אדסה – ווריה – וריינה/ורגינה -סלוניקי

אחרי ארוחת הבוקר הבלקנית נסייר רגלית ונצפה על המפלים ומי שירצה גם יגיע לשביל מאחורי המפל. המשך הנסיעה לעיר ווריה שיושבת על מרגלות הרי הורמיון וסיור ברבע היהודי ובית הכנסת "ברבוטה" הנמצא ליד נהר טריפוטמוס. בתום הסיור נסיעה לכפר ורגינה ששם נמצא בשלמותו הקבר המרשים והמרגש של פיליפוס אביו של אלכסנדר מוקדון (הגדול). ורגינה היא הבירה הראשונה של מקדוניה העתיקה ושם הארכאולוגים מצאו את הסמל המקדוני – שמש עם 16 קרניים הידועה ככוכב ורגינה. בתום הביקור נסיעה לסלוניקי. הגעה והתארגנות במלון. ארוחת ערב בטברנה עם מוזיקה יוונית. לינה.

יום 7- סלוניקי (תסלוניקי ביוונית)- מלניק או סנדנסקי

סלוניקי העיר השנייה בגודלה אחרי אתונה ושונה ממנה לגמרי, קוסמופוליטית ועשירה יותר. גם ההיסטוריה היהודית שלה מרתקת והיא מתפרסת על פני מאות שנים כפי שנראה בסיורנו בעיר. לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור רגלי בעיר מיוחדת זו הנקראת על שמה של אחותו של אלכסנדר מוקדון  – בטיילת חוף הים והמגדל הלבן העגול שהוא סמלה של העיר, האנדרטה לזכר היהודים שהושמדו במלחמת עולם השנייה, קשת גלריוס, בית הכנסת ומוזיאון היהודי (בתנאי שהוא פתוח), כיכר אריסטו והמצודה מעל העיר ממנה נשקף נוף מקסים של העיר. יינתן זמן לשיטוט בשווקים מודיאנו וולאלי. אחר הצהריים/לפנות ערב נצא לכיוון מעבר הגבול קולטה לבולגריה ונלון בעירה הציורית מלניק (העיר הקטנה ביותר בבולגריה).

יום 8- מלניק/ סנדנסקי- סופיה- ת"א

 לאחר ארוחת הבוקר נעשה סיור רגלי במלניק הידועה ביינותיה, נבקר בבית הגביר ונכיר את תופעת ה"פירמידות" האפיינית לדרום רכס הפירין. ניסע צפונה דרך העיר סנדנסקי (ע"ש גיבור מקדוני שלחם בעות'מאנים) זהו גם מקום הולדתו של העבד הגאה ספרטקוס (נכנס לראות את פסלו בכניסה). ניסע לאורך נהר הסטרומה לסופיה, קניות אחרונות בקניון הגדול שליד שדה התעופה ונמריא לישראל בשעה 17:00 , הגעה לישראל בשעה 19:30.

הערה: יתכנו שינויים במסלול עקב שינויים בטיסות או עקב תנאי מזג האוויר,תכתיבי שטח ושיקולי המדריך וגם העדפות הקבוצה.

ניתן לעיין במכתבי מטיילים ובתמונות נוספות מתוך אלבום התמונות באתר.

תנאים ומחירים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

דילוג לתוכן