טרק בבולגריה- דוגמא* לטרק קיץ משפחתי

דגל-בולגריה

7 ימים – רכסי הרילה, פירין, רודופי
 3 מטיילים+ג'יפ+מלווה בולגרי joro
הטיול נבנה פרטנית לפי דרגת הקושי המתואמת עם כל משפחה/קבוצה

במרחק טיסה של שעתיים וקצת בלבד מגיע המטייל לבירת הבלקן, צומת הדרכים בין אסיה לאירופה. טיול בבולגריה הוא מסע חווייתי, גיאוגרפי ותרבותי אל חבל ארץ הצועד צעדים איטיים אל אירופה המודרנית. הטיול יוצר הזדמנות חד פעמית להגיע לכפרים ציוריים שהזמן עצר בהם מלכת, נופי טבע בראשיתיים, יערות עד והכל באווירה מדבקת של שמחת חיים, פולקלור מקומי, אוכל משובח, יין מקומי ובירה זולה ממיםטרקים בגוש רילה- פירין -רודופי מאפשרים לחוות את נופי בולגריה ורכסיה השונים 'דרך הרגליים'. המסע משלב אטרקציות נוספות וליווי לוגיסטי צמוד.

מסלול טיול

יום 1 () –ת"א- סופיה – בורובץ- רכס הרילה
עם הגעת הטיסה בבוקר יוצאים משדה התעופה עם המדריך המקומי והג'יפ לעיירת הסקי בורובץ השוכנת ברכס הרילה.עולים ברכבל לרכס ועושים טרק להר המוסלה (הגבוה בבלקן 2925 מ', בערך 4 שעות הלוך חזור). הקירות הזקופים של ההר מלווים אותנו לאורך ההליכה בנופים הבראשיתיים של הרכס ונופים עד קצה האופק.חוזרים חג'יפ ונסיעה למלון הרים מיוחד בפנישיסטה.

יום 2 – פנישיסטה- טרק 7 האגמים ברכס הרילה- מנזר רילה- באנסקו
יום שני לאחר שהתרגלנו לאויר הרים ולאחר ארוחת בוקר נצא לטרק 7 האגמים, הטרק המפורסם ביותר  בולגריה. המלווה הבולגרי יילווה לאגמים, יראה למטיילים הנתיב המסומן למנזר הרילה יחזור לג'יפ וימתין בנקודת הסיום (יום של 7-8 שעות הליכה עם עליה וירידה למנזר). לאחר ביקור במנזר ניסע לבאנסקו. את הלילה נבלה במלון משפחתי בן כ- 200 שנה ששוחזר ונסעד לצלילי המנגנים של מסעדת המלון בבאנסקו.

יום 3 – באנסקו- רכס הפירין- באנסקו
הטרק ביום זה לפסגת הויהרן (2914 מ') הגבוה ברכס הפירין הגניטי בעל המאפיינים האלפיניים. יש אפשרויות הליכה רבות מ-4 ועד 7-8 שעות שייקבעו בעצה אחת על ידיכם וע"י המדריך לפי מזג האויר רצונכם והעדפותיכם. את הלילה נבלה באותו מלון בעירת הסקי באנסקו.
(אופציות נוספות לשילוב- שמורת הדובים בבליצה (אפשר גם בבוקר ביום ד' ולתאם האכלת הדובים עם המקום או מרחצאות חמים בעירה הסמוכה לבאנסקו וסיור ערב ובילוי בבאנסקו עצמה)

יום 4 – באנסקו- פסגת הבזבוג- פסגת פולז'ן- דבין
לאחר בקור בשמורת הדובים, עלייה ברכבל לפסגת הבזבוג ומשם טרק ברכס אלפיני בין אגמי הרים לסטראגי'טה ולפולז'ן (2851 מ').מהמראות היפים ביותר בפירין כ-17 אגמי קרח מרוכזים בקרקסים אלפיניים סמוכים. ושוב שפע מסלולים בין 4-8 שעות. חוברים אל הג'יפ ונוסעים מזרחה לכיוון רכס הרודופי. את הלילה נבלה במלון ספא בעירה דבין מקור המים המינראליים של בולגריה.

יום 5- דבין- רכס הרודופי- קניונים- דבין/פמפורובו
רכס הרודופי מתאים לחלק האחרון של טיולנו הוא רכס שונה מהרכסים הקודמים ויש בו שלוב של טבע- יערות, נחלים, אגמים, תופעות קרסטיות מיוחדות עם ישובים מעניינים. ביום זה נהיה בחלק הקרסטי של הרודופי הכולל את קניון טריגארד עם מערת "לוע השטן" המיוחדת, הקפצה והליכה ברמה אל עבר קניון יגודינה (עם אופציה לביקור במערת נטיפים). בדרכנו לפמפורובו נתעכב בעירה המיוחדת שירוקה לקה ונתוודע לקשר ההדוק שלה ליהודים ולישראל.

יום 6- דבין/פמפורובו- סמוליאן- פלובדיב- סופיה
ביום זה ברודופי נהיה באזור אתר הסקי פמפורובו בואכה סמוליאן שם יש מסלולי הליכה אקולוגיים ביער, מסלול של מפלים רבים (קניון המפלים) ושוב אופציות רבות למסלולים סביב פסגת הר הסנז'נקה. בדרכנו לפלובדיב היפה מומלץ לשקול כניסה לביקור בתופעת טבע ייחודית המכונה "הגשרים המופלאים". אם יהיה זמן נבקר בפלובדיב, עיר יפה השנייה בגודלה אחרי סופיה, נגיע לסופיה מאוחר בערב, את ארוחת הערב נעשה או בפלובדיב או במועדון פולקלור בסופיה לפי ההספק וההחלטות בשטח.

יום  7- סופיה
את היום האחרון נבלה  בשווקים הציוריים של סופיה, נסייר ברחובותיה הראשיים ונבקר  באתריה היפים קתדרלת אלכסנדר נבסקי,הכנסייה הרוסית,התיאטרון הלאומי,בניין הנשיאות,המרחץ התורכי,בית הכנסת.יינתן זמן חופשי וכל אחד יבלה לפי בחירתו,קניות או/ו ביקור במוזיאונים ו/או מנוחה, רחצה בבריכה ו/או טיפולים במלון.בשעות הערב נצא לשדה התעופה כדי להמריא בחזרה לישראל והביתה.

יתכנו שינויים במסלול בהתאם לתנאי מזג האויר, תכתיבי שטח ,שיקולי המדריך והעדפותיכם האישיות.

ניתן לעיין במכתבי מטיילים ובתמונות נוספות מתוך אלבום התמונות באתר.

תנאים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

דילוג לתוכן