טיול ג'יפים בבולגריה (7 ימים) – שבת בפלובדיב (יש גם מסלול של שבת בסופיה) הכול כלול, נהיגה עצמית, מיועד לקבוצות סגורות בלבד

דגל-בולגריה

מיועד לקבוצות סגורות בלבד

במרחק של כשעתיים טיסה בלבד מגיע המטייל לבירת הבלקן, צומת הדרכים שבין אסיה לאירופה. טיול בבולגריה הוא מסע חווייתי, גיאוגרפי ותרבותי אל חבל ארץ הצועד צעדים איטיים אל אירופה המודרנית. הטיול נותן הזדמנות להגיע לכפרים ציוריים שהזמן עצר בהם מלכת, נופי טבע בראשיתיים, יערות עד והכול באווירה מדבקת של שמחת חיים, פולקלור מקומי ומוסיקה טובה.

 

מסלול טיול

יום 1 (שני) -ת"א – סופיה – הרי רילה – באנסקו

טיסה ביום שני בשעות הבוקר, נחיתה בסופיה, הג'יפים ימתינו בשדה התעופה ולאחר חתימה על הג'יפים וחלוקת מכשירי קשר  נתחיל את מסלולנו דרומה בשטח חקלאי (בעיקר תפוחי אדמה) וגבעי באיזור שמדרום-מזרח להר הויטושה (חיפושית קולרדו?) נצפה על אגם איסקר. נמשיך על הכביש דרך סמוקוב,קוסטנץ וססטרימו אל עבר הצד המזרחי של רכס רילה בו נמצא הר מוסלה (2925 מ') הגבוה בהרי בולגריה. נטפס במעלה ההר עד מאגר הבלמקן הייחודי על 2סכריו, נסע בדרכי הרים בנופים הטבולים ביופי טבעי  ואת לינת הלילה נעשה במלון בעירה באנסקו הידועה כאתר סקי .
יום 2 (שלישי) – רכס רילה – פיסגת הפירין – מלניק
את היום השני נתחיל לא לפני שנאכל ארוחת בוקר, נבקר בשמורת הדובים המרקדים הממוקמת בבליצה שברכס רילה,  ניסע לרכס פירין המתנשא גם הוא לגובה של כמעט שלושת אלפים מטר, נעלה ברכבל פתוח לאגם אשר בפסגת הבזבוג, נעשה מסלול רגלי כדי לחוות טיפוס אלפיני ולראות את תופעת ה"קרקס האלפיני", המתקשים בטיפוס ילכו בנוף מסביב לאגם,נחזור לבקתת העץ ונחזור ברכבל אל הג'יפים, ניסע נסיעת שטח וגם נסיעה רגילה לעיר הקטנה ביותר בבולגריה (500 תושבים)- מלניק בה נלון את הלילה.
יום 3 (רביעי) – מלניק – מנזר רוז'ין – קובצביצ'ה – אגם דוספאט
לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור רגלי במלניק הידועה ביינותיה, נלך באפיק הנחל  בין ה"פירמידות" העשויות מקונגלומרט של אבן חול ונבקר בבית הגביר קורפודופולוב נכיר את הבנייה האפיינית לבולגריה בתקופת התחייה שלה,נכיר המטרניצה (סרט האדום למזל ופוריות התלוי על העץ) נבקר במנזר רוז'ין הממוקם בין ההרים ונמשיך  בנסיעת שטח לכוון הרי הרודופי נעבור במקום מגורים של הצוענים ונבקר באחד מהכפרים היפים ביותר בבולגריה קובצ'ביצ'ה הבנוי גגות צפחה (אם יתמזל מזלנו נכנס ונתארח בבית מקומי). נמשיך בנסיעת שטח אל עבר אגם דוספאט כאן נעצור באור אחרון כדי ליהנות ממראה האגם והעיירה הנשקפת אליו. את הלילה נעשה במלון השוכן על שפת האגם.
יום 4 (חמישי) דוספאט–  קניון יגודינה וטריגארד- שירוקה לקה- דבין או פמפורובו
עם בוקר נסע לחלקו הדרומי הקארסטי של רכס רודופי לקניון טריגרד, נבקר בתופעת טבע  ייחודית המכונה מערת "לוע השטן" ונשמע מבעד למים השוצפים גם את סיפור אהבתם של אודיסאוס ואוירידיקה נחצה בג'יפים או רגלית את הרמה המחברת בין הקניונים ולאחר ארוחת צהריים טובה נרד לקניון יגודינה .
נמשיך בהרי רודופי לכיוון מזרח, נגיע לעירה שירוקה לקה, מרכז הפולקלור הבולגרי, וליד פסלו של המטרופוליט סטפן נתוודע לסיפור המופלא של יהודי בולגריה בזמן השואה. נחזור במהירות האפשרית למלון כדי להנות מהבריכה והג'קוזי שבמלון.
 

יום 5 (שישי) – דבין – דרך 4 האגמים – אגם באטאק – פלובדיב

ארוחת בוקר, יום שכולו רודופי טיפוסי, נוף הררי, אגמים, תופעות טבע. נסע בדרך 4 האגמים נתחיל בתצפית בוקר על אגם דוספאט ונמשיך אל אגם שירוקה פוליאנה שם נלך רגלי לאורך האגם. נמשיך צפונה אל אגם באטאק (הטבח בבאטאק), כאן נהנה מהפסקת צהריים בנוף הסובב את האגם. ניסע לעיר פלובדיב העיר השנייה בגודלה בבולגריה, העיר ידועה בשרידים הרומאיים המפוארים אשר נמצאו בה, לפני כניסת השבת נהגי חברת ההשכרה יגיעו לקחת את הג'יפים.אם יישאר זמן ניתן יהיה ליהנות מבריכת המלון ולאחר קבלת שבת והארוחה ניתן יהיה להסתובב בעיר באופן חופשי ולחזור ללינה במלון טרימונטיום הנמצא במרכז העיר.
(אפשרות נוספת: לינה ביום 4 בפמפורובו ואז יום 5: פמפורובו- הגשרים המופלאים- פלובדיב )
יום 6  (שבת)  – פלובדיב
מנוחה וטיולם בעיר, במדרחוב היפהפה עם בתיו בסגנון הבארוק, באתריה העתיקים מהתקופה הרומית (האיצטדיון והאמפיתיאטרון),התקופה העות'מנית ואפילו מהתקופה התראקית 5000 שנה לפנה"ס. נטייל בחלק העתיק של פלובדיב על שלל בתיה היפים והצבעוניים ונחזור למנוחת השבת.
יום 7 (ראשון) – פלובדיב –קופריבשטיצה – סופיה
לאחר ארוחת הבוקר, נתארגן באוטובוס אשר יסיע אותנו אל קופריבשטיצה ,העיירה הציורית בה פרץ המרד הגדול (שנכשל) ב-20 לאפריל 1876 .נסייר בין בתי העיירה נבקר בביתו של הסוחר האמיד אוסלוקוב שנפל בקרב. נגיע לסופיה בשעות אחה"צ  המוקדמות, ניכנס למרכז העיר ונטייל רגלית באתריה המרכזיים של הבירה מכנסיית אלכסנדר נייבסקי, אנדרטת השואה, ארמון המלך לשעבר, בית הנשיא, השוק המקורה ונסיים בבית הכנסת. יהיה קצת זמן חופשי למתנות לילדים ו/או לנכדים. לעת ערב ניסע לשדה התעופה ונטוס הביתה (אלא אם כן הטיסה היא למחרת בבוקר).

הערה: יתכנו שינויים במסלול בהתאם לטיסות, להחלטותיכם , תנאי מזג האוויר, תכתיבי שטח ושיקולי המדריך.

ניתן לעיין במכתבי מטיילים ובתמונות נוספות מתוך אלבום התמונות באתר.

תנאים ומחירים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

דילוג לתוכן