טיול אוטובוס 3 מדינות בבלקן 

מקדוניה, כולל מקדוניה הבולגרית והיוונית
( 5 לילות בולגריה, 3 לילות מקדוניה, 3 לילות יוון)
11 לילות/12 ימים, חצי פנסיון
קבוצות סגורות בלבד

דגל-בולגריה

טיול מיוחד ומעגלי היוצא מסופיה, נכנס למקדוניה, ממשיך לצפון יוון וחוזר לסופיה. טיול ב-3 אזורים ב-3 מדינות שונות אשר המשותף להם היא היותם חלק ממקדוניה ההיסטורית. טיול מקיף העובר בנופים מגוונים, חוצה הרים, עמקים ונהרות ומגיע לתופעות טבע מרשימות של מערות, מפלים ואגמים. טיול של היסטוריה עשירה ותרבויות עתיקות מול הווה מעניין ותרבות עכשווית. נגיע לערים, לעיירות ולכפרים ונתוודע לאנשים אחרים לסגנון חיים שונה במרחק של 2-3 שעות טיסה מישראל. לכל אורך הטיול שזורה גם ההיסטוריה של היהודים במחוזות אלה.

(הערה:ניתן לשנות טיול זה לטיול של 7/8 ימים או לטיול 2 מדינות בלבד בפחות ימים או יותר ימים בכל צירוף שיידרש כגון: בולגריה-יוון, בולגריה-מקדוניה, מקדוניה-יוון, מקדוניה-אלבניה וכן להוסיף/לשנות אתרים נוספים כגון מטאורה ביוון, קסטוריה, כפרי זגוריה וכד')

דוגמא לטיול של 8 ימים נערך גם עם מכוניות פרטיות בקבוצות קטנות- לינק לטיול שנערך בשנת 2016

מסלול טיול

יום 1 (יום ב')- ת"א- סופיה (בולגריה)
טיסה סדירה (אל-על) יוצאת מישראל בד"כ בשעה 07:00 ומגיעה לסופיה בשעה 09:45. את היום הראשון נבלה  בסופיה כדי שאפשר יהיה להשלים שעות שינה לאחר לילה כמעט ללא שינה. לאחר צ'ק אין מוקדם במלון בסופיה נצא לסיור רגלי קל במרכז סופיה, הסיור יכלול את האתרים היפים והמרכזיים של בירת בולגריה: קתדרלת אלכסנדר נייבסקי, כנסיית סופיה הקדושה, גן פסלי השואה, התיאטרון הלאומי, ארמון המלך, משכן הנשיא, הרוטונדה, עתיקות מהתקופה הרומית/ביזנטית, המרחץ התורכי, השוק המקורה ובית הכנסת. במהלך הסיור נאכל גם צהריים. אחה"צ יינתן זמן חופשי וכל אחד יבלה לפי בחירתו, מנוחה או/ו ביקור במוזיאונים או/ו רחצה בבריכה ו/או טיפולים במלון. בערב נצא לחוות שמחה בולגרית במועדון פולקלור מקומי אותנטי עם זמרת ונגנים, ריקודי בלקן (גם אנחנו) וארוחה בולגרית כיד המלך.
יום 2– סופיה-קיוסטנדיל- סקופיה (מקדוניה)
לאחר ארוחת הבוקר נעלה על האוטובוס וניסע דרום מערבה לכיוון סקופיה בירת מקדוניה. בדרך נעצור בעיירה המקסימה קיוסטנדיל בה נבקר בבית דימיטאר פשב, סגן יו"ר הפרלמנט בזמן מלחמת העולם השנייה. הבית הפך למוזיאון במימון של איחוד עולי בולגריה ביפו כאות הוקרה לדימיטאר פשב אשר עזר מאד להצלת יהודי בולגריה בזמן השואה. אחרי מעבר הגבול גיואשבו בין בולגריה למקדוניה ניסע בדרכי הרים, יערות ונהרות דרך העיירות ציוריות קריבה פלנקה וקומנובו עד אשר נגיע לסקופיה אותה אנו זוכרים בעיקר בגלל רעידת האדמה החזקה שהחריבה אותה לפני כ-50 שנה. נעלה לתצפית על הר וודנו (צלב המילניום) ונראה למטה את כל העיר פרושה לפנינו. נתארגן במלון במרכז העיר, נצא לארוחת ערב מאוחרת במסעדה אותנטית ונחזור ללינת הלילה.

יום 3- סקופיה- קניון מטקה- רכס סטוגובו – סטרוגה- אוכריד

לאחר ארוחת בוקר נצא לסיור רגלי בעיר העתיקה ובשוק הססגוני של בירת מקדוניה. נראה את  האנדרטה של אמא תרזה, גשר האבן מתקופת הטורקים, רחוב המסחרי העות'מאני, החמאם שהפך למוזיאון והפסלים החדשים של אלכסנדר מוקדון הגדול, מלך סמואיל, שער הניצחון ועוד. נבקר במוזיאון השואה של סקופיה. בתום הביקור ניסע לפנינת טבע – האגם בקניון מטקה הנמצא בנהר טרסקה. כיוון שבקצהו יש סכר (נבנה ב-1938) נשוט במי האגם הצלולים, נראה את פתחה של המערה התת מימית העמוקה בבלקן ונבקר במערת נטיפים קטנה שבשמורה. בתום השיט ניסע דרך טוטובו ונטפס על הרכס לפארק הלאומי מברובו, ככל שיאפשר הזמן נכנס לכפרים שבדרך ולמנזר ביגורסקי החשוב מאד למקדונים. נמשיך בדרכי הרים ולאורכו של נהר רדיקה, נלך רגלי במפלי ווצ'ני הנמצאים בגובה 800-950 מ' מעל הים, לאחר הסיור נאכל ארוחת ערב במסעדה מקומית מצוינת (ווצ'ני גולאש, גרפצ'ה דפצ'ה וכד'). בסיום הארוחה נמשיך לעיירת הנופש – אוכריד דרך העיירה סטרוגה הציורית השוכנת משני צדיו של נהר צרני דרין (ה"נהר השחור"). בשעות הערב המאוחרות נגיע לאוכריד-"ירושלים של הבלקן" ונתארגן במלון.  המלון ממוקם ליד הטיילת כך שמי שעדיין יהיה לו כוח יוכל לטייל במדרחוב היפה של אוכריד או בטיילת לאורך חופי האגם.

 

יום 4 – אוכריד  וסביבתה
את היום הזה נקדיש לאוכריד וסביבתה, נסייר ברובע העתיק המוקף חומה עם שערים ומגדלים, נסיר במדרחוב של העיר ובאתריה הקדושים והעתיקים-כנסיית סופיה הקדושה, תיאטרון רומי עתיק, מצודת המלך סמואיל, קברו של קלמנט הקדוש הפטרון של העיר , נכיר איך מיצרים את פנינת אוכריד המיוחדת. בחלק השני של היום ניסע לכיוון הגבול האלבני לכנסיית "נחום הקדוש" העתיקה וטווסיה שהיא אחת מ-365 כנסיות שהיו באוכריד במאה ה-10, את ארוחת הצהריים נעשה במסעדה בקצה הדרום מערבי של שמורת הטבע על שפת הנחל ואח"כ נצא לשיט קצר בסירת משוטים שקטה כדי לא להפחיד את הקורמורנים, האגמיות, הסנוניות ושאר דרי השמורה. בדרכנו חזרה, אם יוותר זמן נעסוק בארכיאולוגיה תת-מימית, נכנס למוזיאון הפרהיסטורי על המים המשחזר חיים בבתים על כלונסאות ב"מפרץ העצמות" באגם אוכריד. נהנה גם מיופייה של העיר וממראה האגם  בשקיעה ובערב נהנה מעיר תיירותית שוקקת. את הלילה נעשה שוב במלוננו שבאוכריד.
יום 5- אוכריד – ביטולה – אדסה (יוון)
לאחר ארוחת הבוקר נשים פעמינו בדרך מתפתלת החוצה את רכס שמורת גליציקה, נחצה את ה"פס" בגובה 1568 מ' ונרד לאגם פרספה הגדול שרובו במקדוניה וחלקין האחרים שייכים ליוון ולאלבניה. נמשיך בנסיעתנו לכיוון ביטולה (בעבר מונסטיר) עיר ימי ביניים הבנויה על שרידי העיר הרומית הרקליאה והיום היא העיר השנייה בגודלה במקדוניה. בעיר נותרו שרידים מהקהילה היהודית המפוארת שנחרבה והושמדה בשנת 1943, נבקר בבית הקברות בפאתי העיר (כיום יש עבודות שחזור במקום) ובחדר ההנצחה שבו. נעצור ליד פסלו של פיליפוס, נעשה סיור קצר במדרחוב של העיר, בשוק המקורה ובשוק הישן. מביטולה ניסע ליוון – דרך מעבר הגבול ניקי  נמשיך בדרכנו מזרחה בדרך נופית מפותלת ויפה עד הגיענו לאדסה-עיר המפלים היושבת על מצוק הצופה על מישור תסליה ובליבה הכיכר המרכזית והאופיינית עם עצי הדולבב הענקיים . ארוחת ערב ולינה.

 יום 6- אדסה – ווריה – וריינה/ורגינה -סלוניקי

אחרי ארוחת הבוקר הבלקנית נסייר רגלית ונצפה על המפלים ומי שירצה גם יגיע לשביל מאחורי המפל. המשך הנסיעה לעיר ווריה שיושבת על מרגלות הרי הורמיון וסיור ברבע היהודי ובית הכנסת "ברבוטה" הנמצא ליד נהר טריפוטמוס. בתום הסיור נסיעה לכפר ורגינה ששם נמצא בשלמותו הקבר המרשים והמרגש של פיליפוס אביו של אלכסנדר מוקדון (הגדול). ורגינה היא הבירה הראשונה של מקדוניה העתיקה ושם הארכאולוגים מצאו את הסמל המקדוני – שמש עם 16 קרניים הידועה ככוכב ורגינה. בתום הביקור נסיעה לסלוניקי. הגעה והתארגנות במלון. ארוחת ערב בטברנה עם מוזיקה יוונית. לינה.

יום 7- סלוניקי (תסלוניקי ביוונית)

סלוניקי העיר השנייה בגודלה אחרי אתונה ושונה ממנה לגמרי, קוסמופוליטית ועשירה יותר. גם ההיסטוריה היהודית שלה מרתקת והיא מתפרסת על פני מאות שנים כפי שנראה בסיורנו בעיר. לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור רגלי בעיר מיוחדת זו הנקראת על שמה של אחותו של אלכסנדר מוקדון  – חוף הים והמגדל הלבן העגול שהוא סמלה של העיר וגם מוזיאון העיר, שרידי האגורה (השוק הרומי), האנדרטה לזכר היהודים שהושמדו במלחמת עולם השנייה, בית הכנסת ומוזיאון היהודי (בתנאי שהוא פתוח), כיכר אריסטו ועוד. אם יתאפשר ביום זה נעלה אל המצודה העות'מאנית בראש ההר ממנה נשקף נוף פנורמי. יינתן זמן חופשי לשיטוט בשווקים מודיאנו וולאלי ובחנויות העיר. ארוחת ערב בטברנה יוונית לצלילי הבוזוקי ושתיית האוזו. לינה במלוננו.

יום 8- סלוניקי–  מלניק- סנדנסקי- באנסקו

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לאזור המקדוני של בולגריה (אופציונאלי ביקור בעתיקות פלה שביוון) דרך מעבר הגבול קולטה. בבולגריה – ביקור במלניק העיר הקטנה ביותר בבולגריה – סיור רגלי במלניק הידועה ביינותיה, נבקר בבית הגביר ונכיר את תופעת ה"פירמידות" האפיינית לדרום הפירין. ניסע צפונה (אם יהיה זמן נתעכב במקום פתוח של מעיינות חמים ובוץ רפואי) לעיר סנדנסקי (ע"ש גיבור מקדוני שלחם בעות'מאנים) זהו גם מקום הולדתו של העבד הגאה ספרטקוס. ניסע לאורך נהר הסטרומה לבאנסקו, עירת הסקי המובילה בבולגריה, נגיע למלון משפחתי בן כ- 200 שנה ששוחזר ונסעד ארוחה מסורתית לצלילי המנגנים של מסעדת המלון.

יום 9– באנסקו- רכס הפירין- גוצ'ה דלצ'ב- אגם דוספאט- דבין

לאחר ארוחת בוקר וסיור קצר במרכז באנסקו נעלה על רכס הפירין הגרניטי המתנשא גם הוא לגובה של כמעט שלושת אלפים מטר, נעלה ברכבל פתוח לפסגת הבזבוג ("אין אלהים") ונעשה (מי שירצה)  מסלול קל רגלי קסום בנוף אלפיני בין אגמי הרים בגובה של 2000 מ' ויותר. נגיע לעיר גוצ'ה דלצ'ב (ע"ש המפקד המקדוני בעת ההתקוממות של 1876) ונמשיך מזרחה לרכס הרודופי המהווה גבול בין יוון ובין בולגריה, נחלוף במקום מושבם של הצוענים ונכיר את סיפורם המיוחד, ניסע בין הכפרים לאגם דוספאט ולאחר הפסקת הקפה נמשיך בדרכנו לדבין נעבור בכפרים המקומיים ובחלק הקרסטי של רכס הרודופי. נלון במלון ספא בעיירה דבין, מקור המים המינראליים של בולגריה ואת ארוחת הערב נעשה במסעדת המלון.

יום 10- דבין- קניון טריגארד- קניון יגודינה- שירוקה לקה- בצ'קבו- פלובדיב

לאחר ארוחת הבוקר נקדיש את מחצית היום לאזור הקרסטי של רכס הרודופי המאופיין בקניונים עמוקים, מערות וכד'. אם הטיול באוטובוס גדול נעבור לנסיעה במיניבוסים עקב הדרך הצרה והמפותלת ונעלה לקניון טריגארד בו נבקר בתופעת טבע ייחודית המכונה מערת "לוע השטן" שיש לו אחיזה גם בסיפורי המיתולוגיה היוונית. אם יהיה זמן נכנס גם לקניון יגודינה המקביל. לאחר ארוחת הצהריים נבקר בעיירה שירוקה-לקה מרכז המוסיקה העממית של בולגריה ונתוודע לסיפור המרגש של יהודי בולגריה בזמן השואה (ביקור בבי"ס תיכון לפולקלור בעירה מותנה בעונת השנה ובתרומה לביה"ס). נצא צפונה ובדרכנו לכיוון פלובדיב (תלוי בזמן ובמזג האוויר) נבקר במנזר בצ'קבו ובשוק שלידו. פלובדיב היא עיר יפה והיא השנייה בגודל לאחר סופיה. את ארוחת ערב נסעד במסעדה מקומית, אותנטית ומיוחדת. למי שעדיין יהיה כוח אפשר יהיה לקיים סיור לילי קצר בחלק העתיק של העיר לפני השינה במלון הספא המפואר שלנו.

יום 11- פלובדיב- היסריה- סטרוסל – קופריבשטיצה- סופיה

את היום נתחיל בסיור רגלי במרכזה המודרני וגם העתיק של  פלובדיב (אם נקיים הסיור בלילה נצא מיד לאחר ארוחת הבוקר) ולאחר מכן נפרד מעיר יפה זו וניסע צפונה תוך חציית המישור התראקי הגדול ורכס ה"סרדנה גורה" לכוון רכס הבלקן (הבלקן ארכו 550 ק"מ ממערב למזרח) החוצה את בולגריה לרוחבה. נכנס לעיר היסריה, המוקפת חומה ביזנטית, הידועה ב- 22 מעיינותיה המינרלים ואשר שמשו לריפוי כמעט כל סוגי המחלות מאז התקופה הרומית. נשים פעמינו מערבה בדרכים צדדיות לכיוון סטרוסל אל מתחם ארכיאולוגי תראקי עתיק מוקף חומה בן 2,500 שנים המכיל מקדשים, אתרי קבורה ועוד. לאחר היכרות עם התראקים הקדומים ותרבותם המיוחדת נמשיך לכפר-מוזיאון "קופריבשטיצה" שם החל המרד נגד התורכים שהוביל לעצמאות בולגריה. הכפר ידוע באומניו ובבתיו המיוחדים, נסייר בכפר הציורי ונכנס לפחות לאחד מהבתים המשוחזרים. לאחר ארוחת הצהריים ניסע לסופיה אליה נגיע אחה"צ, נתמקם במלון בו שהינו בלילה הראשון ומי שירצה יקנה מתנות ו/או מזכרות ו/או גבינה בולגרית. את הלילה האחרון נחגוג במסעדה.

יום 12 –( יום ו')-סופיה-ת"א
בבוקר, לאחר ארוחת הבוקר,  ניסע לשדה התעופה כדי להמריא בחזרה לישראל (10:50) והביתה, נחיתה בשעה 13:15.

הערה: יתכנו שינויים במסלול עקב שינויים בטיסות או עקב תנאי מזג האוויר,תכתיבי שטח ושיקולי המדריך.

תנאים ומחירים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

דילוג לתוכן