טיול ג'יפים בבולגריה הכל כלול

דגל-בולגריה

תאריך הטיול: אוגוסט 2025 (7 ימים מלאים)
 כולל פסטיבל הפולקלור הארצי הנערך אחת לחצי עשור בקופריבשטיצה 

במרחק טיסה של שעתיים וקצת בלבד מגיע המטייל לבירת הבלקן,צומת הדרכים בין אסיה לאירופה. טיול בבולגריה הוא מסע חווייתי, גיאוגרפי ותרבותי אל חבל ארץ הצועד צעדים ראשונים אל אירופה המודרנית. הטיול יוצר הזדמנות חד פעמית להגיע לכפרים ציוריים שהזמן עצר בהם מלכת,נופי טבע בראשיתיים,יערות עד והכל באווירה מדבקת של שמחת חיים,פולקלור מקומי,אוכל משובח,ויין הנשפך כמיםהאביב ותחילת הקיץ  היא העונה יפה מאד לטיול בבולגריה עקב מזג האוויר הנוח וחגיגת הטבע עם אין סוף פרחים וקולות המים הזורמים בשפע ובעוצמה. בטיול זה יש מסלול מיוחד עקב השתתפותנו בפסטיבל הפולקלור גדול ומיוחד הנערך אחת ל-5 שנים בעירה קופריבשטיצה.

מסלול טיול

יום 1 (יום ד' )-ת"א– סופיה
טיסה סדירה מישראל 07:00 הנוחתת בסופיה בשעות הבוקר (09:45)לאחר קבלת המזוודות ניסע למלוננו אשר במרכז העיר לצ'ק –אין מוקדם ולאחר התארגנות מהירה בחדרים נצא לסיור רגלי בסופיה שיכלול: קתדרלת אלכסנדר נבסקי, קבר החיל האלמוני, כנסיית סופיה הקדושה (כולל החפירות מהתקופה הרומית שמתחת לרצפתה), גן פסלי השואה, (ארוחה קלה) התיאטרון הלאומי, ארמון המלך, משכן הנשיא, הרוטונדה, עתיקות מהתקופה הרומית/ביזנטית, המרחץ התורכי, השוק המקורה ובית הכנסת.  לאחר הסיור ולאחר לילה כמעט ללא שינה יינתן זמן חופשי וכל אחד יבלה לפי בחירתו, בהשלמת שעות שינה או/ו ביקור במוזיאונים ו/או רחצה בבריכה ואימון בחדר כושר ו/או טיפולים בספא של המלון וכיו"ב. את הלילה הראשון נחגוג עם הבולגרים במועדון פולקלור מקומי עם שירה וריקודי בלקן, יין וארוחה בולגרית כיד המלך כהכנה לפסטיבל הגדול.4

יום 2 – סופיה- קופריבשטיצה (פסטיבל)- היסריה
לאחר ארוחת הבוקר המפנקת במלון נחתום על הג'יפים ונצא מסופיה לכיוון העירה קופריבשטיצה הממוקמת בין רכסי הסרדנה-גורה שם מתקיים הפסטיבל הארצי העממי ואולי המעניין ביותר בבולגריה עמוסת הפסטיבלים. היום הזה מוקדש כולו לחוויה המיוחדת של הפסטיבל כאשר בכפר עצמו מתקיים יריד ענקי ובגבעות המקיפות את הכפר יש לפחות 7 במות המפוזרות בשטח ועליהן מתקיימות הופעות פולקלור של להקות זמר ומחול מכל רחבי בולגריה על תלבושתם המסורתית וכלי הנגינה המיוחדים שלהם. בסוף היום נצא בנסיעת שטח לנסיעת שטח ביער זרוע האנדרטאות בו נלחמו הפרטיזנים הבולגרים בתקופת מלחמת העולם השנייה. את הלילה נעשה במלון ספא מפנק בעירת המרחצאות העתיקה -היסריה.

יום 3 – היסריה- פלובדיב-רכס הבלקן- היסריה
בבוקר נפרד מהיסריה וניסע צפונה תוך חציית רכס הסרדנה גורה בואכה "עמק הורדים". נמשיך לכוון רכס הבלקן המרכזי (הבלקן ארכו 550 ק"מ ממערב למזרח) החוצה את בולגריה לרוחבה. זהו יום ארוך שחלקו הראשון כולו טבע ושטח, נטפס עם הג'יפים במסלול יפהפה ונחנה לארוחת צהריים בפינה קסומה בעיקול ההר. חציית הרכס בפסגתו ("פס") והירידה במורדות הצפוניים תתבצע בנסיעה אתגרית המלווה במראות מרהיבים של טבע חי ונושם, נופים מרהיבים, מפלי מים ויערות אלון ודולב צבועים בצבעי העונה (מותנה בקבלת אישור שומרי השמורה). נחזור למלוננו תוך חציית רכס הבלקן מצפון לדרום  במעבר טרויאן (נסלל במקור ע"י הקיסר טריאנוס) ונראה את המונומנט בראש ההר אם מזג האוויר יאפשר זאת.  את הלילה נבלה במלוננו המפנק בהיסריה.
(לחילופין-ניתן לבקר בקזלנאק (בירת עמק הורדים ובירת מלכי התראקים), מעבר שיפקה בבלקן (מונומנט הניצחון והגבורה), אטרה-הכפר האתנוגרפי המשוחזר).

יום 4- היסריה- פלובדיב- פמפורובו
לאחר ארוחת הבוקר נתחיל את היום  בנסיעה דרומה תוך חציית המישור התראקי הגדול בדרכנו לעיר פלובדיב המשלבת חדש ומודרני עם ישן ועתיק והיא העיר השנייה בגודלה בבולגריה ואולי התוססת והמעניינת מכולן. נסייר במדרחוב המחודש ובתיו המשוחזרים של סוף המאה ה-19, נמשיך למרכז העתיק של העיר המשמר בצורה יפה את הרחובות והבנייה של תקופת התחייה הבולגרית (אמצע המאה ה-18 ועד אמצע המאה ה-19) וכמובן השרידים הקדומים מהתקופה הרומית והתראקית. לאחר הסיור ניסע דרומה לכיוון רכס הרודופי ואם יאפשר הזמן נכנס למנזר בצ'קבו ו/או למבצר אסן בראש ההר. את הלילה נעשה במלון מפנק בעירת הנופש והסקי פמפורובו.

יום 5- פמפורובו – שירוקה לקה- מוגלה- קניון טריגראד-דוספאט
לאחר ארוחת הבוקר נצא לדרכנו ונבקר ונסייר בין בתיה של העיירה שירוקה-לקה מרכז המוסיקה העממית של בולגריה ונתוודע שם לסיפור המרגש של יהודי בולגריה בזמן השואה. נטפס בנסיעת שטח לדרום הרודופי ונגיע לכפר מוגלה שמעברו השני של הרכס נמצאת יוון. בתום נסיעת השטח ולאחר ארוחת הצהריים נשים פעמינו ללב הרי הרודופי, האזור הקרסטי של הרכס, נכנס לקניון  טריגראד בה נבקר בתופעת טבע  המכונה מערת "לוע השטן" הקושרת אותנו גם לסיפורי המיתולוגיה היוונית. נמשיך בנסיעת הרים ברמה המחברת אותנו לקניון יגודינה והכפר יגודינה.את הלילה נעשה בעירה דוספאט על שפת אגם דוספאט.

יום 6 – דוספאט-  דרם מערב הרודופי- גוצ'ה דלצ'ב- באנסקו
לאחר ארוחת הבוקר נצא לכיוון דרום מערב של רכס הרודופי. ניסע נסיעת שטח בין ההרים בנוף יפהפה, מיוער לאורך נחלים ומדי פעם נגיח למרחב ולאחו בין הרים. בקצה הדרך נכנס לכפרים בולגרים מקומיים החבויים בהרים ובנויים מגגות צפחה, אם יתמזל מזלנו נתארח בבית מקומי. נחלוף ליד משכנות הקיץ של הצוענים וליד משכנם הקבוע והעלוב ועם עשרות הילדים המתרוצצים בחוץ. נרד אל העמק אל העירה גוצ'ה דלצ'ב (שמו של מפקד האזור המקדוני בעת ההתקוממות הבולגרית כנגד השלטון העות'מאני בשנת 1876) . מכאן ניסע צפונה בנוף יפה לאורך נהר מסטה (ממשיך זרימתו ליוון שם הוא נקרא נסטוס ונשפך לים האגאי) עד העירה באנסקו השוכנת לרגלי רכס הפירין. את לינת הלילה נעשה במלון משפחתי בן כ- 200 שנה ששוחזר ונסעד ארוחה מסורתית לצלילי המנגנים של מסעדת המלון בעירת הסקי הפופולארית באנסקו.

יום 7 – באנסקו- שמורת הדובים-פסגת הבזבוג- סופיה
את יום הג'יפים האחרון נתחיל לא לפני שנאכל ארוחת בוקר בולגרית עשירה, לאחר מכן נעלה על הג'יפים וניסע לבקר בשמורת הדובים הייחודית אשר בדרום מזרח רכס הרילה ונכיר את הסיפור המרגש שהביא להקמת המקום. נמשיך לרכס הפירין (ע"ש פרון אל הרעם) המתנשא גם הוא לגובה של כמעט שלושת אלפים מטר, נעלה ברכבל פתוח לפסגת הבזבוג ומי שירצה יעשה מסלול רגלי קסום בנוף אלפיני בין אגמי הרים בגובה של 2000 מ' ומעלה. בתום הביקור נחזור ברכבל לג'יפים ונעשה את דרכנו צפונה עד סופיה שם נחזיר את הג'יפים.  את הערב האחרון נבלה במסיבת סיום קבוצתית במסעדה סמוכה למלון ונפרד מה"שופסקה" סלט ושאר המטעמים….! נחזור בטיסת לילה מאוחרת.
 (הערה: כאלטרנטיבה במקום אחד האתרים שלמעלה אפשר יהיה לבקר במנזר רילה המוכר כאתר מורשת תרבות בעל חשיבות עולמית ע"י ארגון אונסק"ו).0

הערה: ייתכנו שינויים במסלול עקב שינויים בטיסות או עקב תנאי מזג האוויר,תכתיבי שטח ושיקולי המדריך.

תנאים ומחירים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

דילוג לתוכן