טיול כוכב לגיל השלישי - בולגריה

דגל-בולגריה

מהמיטב של בולגריה – 7 ימים – טיול כוכב מוולניגראד

7 ימים מלאים – קיץ 2022, חצי פנסיון, מדריך ישראלי

במרחק טיסה של שעתיים וקצת בלבד מגיע המטייל לבירת הבלקן, צומת הדרכים בין אסיה לאירופה. טיול בבולגריה הוא מסע חווייתי, גיאוגרפי ותרבותי אל חבל ארץ הצועד צעדים איטיים אל אירופה המודרנית. מרכז טיול הכוכב הוא עיירת הספא והנופש- ולינגראד בה נשהה 5 לילות. ולינגראד נבחרה עקב היותה עיירת נופש וספא מובילה בבולגריה וכן בזכות מיקומה הגאוגרפי למרגלות הרי הרודופי וקרוב מאד לרכסי ההרים –רילה ופירין. הטיול יוצר הזדמנות  להגיע, ללא נסיעה ארוכה מדי, לכפרים ציוריים, אתרי טבע, ערים המשלבות עתיק וחדש והכול באווירה מדבקת של שמחת חיים, פולקלור מקומי, אוכל משובח ויין/בירה במחיר זול ממים. מזג האוויר בחודש יוני נוח מאד זהו האביב האירופאי המשלב פריחה רבה ומים רבים הזורמים בשצף בנחלים.

מסלול טיול

יום 1 – ת"א – סופיה – הר הויטושה – סמוקוב – ולינגראד     

טיסה  סדירה של אייר בולגריה יוצאת מישראל בשעה 06:00 ומגיעה בשעה 08:20. לאחר קבלת המזוודות נעלה לאוטובוס אשר ימתין לנו ביציאה משדה התעופה. נצא לטיולנו בבולגריה ונשתדל לא להאריך עקב היותנו אחרי לילה כמעט ללא שינה. נעלה לתצפית על הר הויטושה, ההר הירוק תמיד, הצמוד לסופיה, נבקר בתופעת טבע יחודית המכונה "גשרי הזהב".  נצא מסופיה וניסע בכביש 1 לכיוון דרום, ונמשיך מזרחה למרגלות רכס הרילה עד לעירה סמוקוב בה נעצור ונבקר בביתה של משפחת אריה היהודית שהפך למוזיאון והוא ממוקם מול ביה"כ החרב שלידו (יינתן זמן להסתובבות בשוק ולאכול צהריים). נמשיך בדרכנו דרך העיירה בורובץ המשמשת בחורף כעיירת סקי העיקרית של רכס הרילה ובקיץ משמשת לנופש עם מסלולי הליכה רבים ביערות שמסביב. נתמקם במקום הלינה שלנו בולינגראד.

יום 2 -ולינגראד – פלובדיב – ולינגראד

ביום זה נשים פעמינו לפלובדיב היפה, העיר השנייה בגודלה בבולגריה. נתחיל את סיורנו ברובע היהודי ובית הכנסת ונשמע את קורותיה של הקהילה היהודית המפוארת שהייתה בעיר. בהמשך נגיע למרכז העיר ונסייר בגן העיר המחודש ששופץ לאחרונה ובמרכזו אגם ומזרקות צבעוניות. נמשיך בהליכה רגלית במדרחוב היפה של העיר אשר הבתים משני צדיו בנויים בשלל סגנונות שאפיינו את אירופה במאה ה-19. נסייר בעיר העתיקה בה ניתן לראות שרידים רבים מהתקופה הרומית, מהתקופה התראקית הקדומה ומתקופת התחייה הבולגרית של אמצע המאה ה-18 עד אמצע המאה ה-19. רבים מהבתים המשוחזרים משמשים היום כמוזיאונים או גלריות. בתום הביקור נחזור לולינגראד.

יום  3 – ולינגראד- באטאק – דורקובו – ולינגראד
ביום זה נשהה בקרבת וולניגראד, ניסע לעיירה הסמוכה באטאק, נבקר בכנסיה העתיקה בה התרחש ה"טבח של באטאק" כאשר הבולגרים התקוממו כנגד האימפריה העות'מאנית בשנת 1876 אחרי כ-500 שנות דיכוי. בתום הביקור נמשיך לאגם באטאק הסמוך שם נצא לשיט רגוע בספינה ונהנה מקפה משובח מול הנוף היפה ומארוחת צהריים קלה. את היום נסיים בסיור בכפר בולגרי אותנטי (דורקובו) ואם ראש הכפר יהיה פנוי נפגוש אותו לשיחה ואפשר יהיה לשאול אותו כל שאלה בכל עניין הנוגע לחיי היום יום בכפר. נחזור למלון בשעה לא מאוחרת כדי ליהנות מהבריכה וממתקני הספא השונים.

יום 4 – ולינגראד- שמורת דובים/דברסקו – רכס הפירין- באנסקו – ולינגראד

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לכיוון דרום מערב לעירה בליצה שם נבקר את שמורת הדובים הייחודית ונתוודע לסיפורם המרגש של הדובים (לחילופין נבקר בכפר דברסקו כולל הכנסייה המקומית העתיקה בה נראה ישו בחללית, נאזין למקהלת "הדודות" של הכפר וגם נטעם בניצה בטעמים שונים). נמשיך לרכס הפירין הגרניטי המתנשא גם הוא לגובה של כמעט שלושת אלפים מטר ונכנס לבאנסקו עיירת הסקי והנופש שלמרגלותיו. נסייר במרכז היפה והעתיק של העירה שהפכה תוך עשור מעירה כפרית לאתר הסקי המוביל של בולגריה. בתום הסיור נעלה על האוטובוס וניסע בחזרה למלוננו בולינגרד.

יום 5 – ולינגראד- דרך 4 האגמים-דבין- קניון טריגארד או יגודינה- ולינגראד     

ביום זה נעלה צפונה ברכס הרודופי בדרך יפה מאד המכונה " 4 האגמים", נעצור ליד חלק מהאגמים והסכרים שנעבור בדרך. נמשיך לעירה דוספאט לא לפני שנשקיף על הנוף היפה שנגלה לעינינו. מדוספאט נגיע לחלק הקארסטי של הרודופי המאופיין בקניונים עמוקים, מערות וכד' (עקב המעברים הצרים הכניסה אינה אפשרית באוטובוס אלא במיניבוסים). נבקר בקניון טריגארד בו נבקר בתופעת טבע ייחודית המכונה מערת "לוע השטן" שיש לה אחיזה גם בסיפורי המיתולוגיה היוונית. (לחלופין ניתן לבקר בקניון יגודינה בה נמצאת גם מערת יגודינה על זקיפיה ונטיפיה) . בתום יום טבע ארוך זה נחזור ללינת לילה למלוננו.

יום 6 – ולינגראד- מבצר בלצ'ין – ספרבה בניה -7 האגמים (רכס הרילה)- סופיה

ביום האחרון שלנו בולינגראד נעלה על האוטובוס ונתחיל את מסלולינו צפון מערב לעבר העמק המפריד בין דרום הויטושה לצפון הרילה.  ניסע למרגלות הצד הצפוני של רכס הרילה עד הגיענו לבלצ'ין. בבלצ'ין נעלה בקרון (מונוטרייל) למבצר רומי ששוחזר לאחרונה באופן מרשים ונטייל בנתיב שהוכשר במקום. נרד מהמבצר ונמשיך בנסיעתנו מערבה לעירה ספרבה בניה בה נצפה ב"גייזר" המקומי, היחידי בבולגריה (אם לא ישבות באותו הרגע). בתום הביקור נעלה עם האוטובוס ואח"כ ברכבל  אל פסגת רכס הרילה (ברכס זה נמצא ההר הגבוה בבולגריה) ונהנה מנוף אלפיני עוצר נשימה (אם יהיה זמן וכוח נעשה, מי שירצה, מסלול הליכה קצר). נרד לאוטובוס ונמשיך צפונה באוטוסטראדה שתוביל אותנו לסופיה. נתמקם במלוננו שבמרכז העיר בערב נצא לחגוג במסעדת פולקלור מקומית בקרבת המלון. 

יום 7 – סופיה – תל אביב

את היום האחרון נבלה בשווקים הציוריים של סופיה, נסייר ברגל ברחובותיה הראשיים ונבקר  באתריה היפים: קתדרלת אלכסנדר נייבסקי, כנסיית סופיה הקדושה והנקרופוליס שמתחתיה, גן פסלי השואה, התיאטרון הלאומי, בניין המלך, משכן הנשיא, עתיקות מהתקופה הרומית/ביזנטית (נלך בקרדו החדש והמשוחזר), המרחץ התורכי (משמש כמוזיאון העיר החל מספטמבר 15), השוק המקורה, בית הכנסת. בתום הטיול יינתן זמן חופשי וכל אחד יוכל לבלות כרצונו בטיפולי ספא או/ו בקניות או/ו מוזיאונים וכד'.  את הערב האחרון שלפני הטיסה נקדיש לציון סיומו של הטיול. ניסע לשדה התעופה בשעה 21:00 כדי להמריא לישראל בשעה 23:30.

הערה: יתכנו שינויים במסלול עקב שינויים בטיסות או עקב תנאי מזג האוויר, תכתיבי שטח ומצב הקבוצה.

תנאים ומחירים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

דילוג לתוכן