טיול מים אל ים - צפון יוון - 7 ימים מלאים

 (טיול לדוגמא)
 

טיול גמיש– טיול מאורגן לגיל השלישי- אפשר להתאים המסלול לצרכי כל קבוצה/משפחה 

 

טיול לצפון יוון שנבנה במיוחד כהמשך לטיולים הקודמים בבולגריה, אלבניה ומונטנגרו. טיול זה כולל את מקדוניה היוונית והוא עובר בנופים מגוונים, חוצה הרים, עמקים ונהרות, מגיע אל חוף הים וגם לתופעות טבע מרשימות של מערות, צוקים ואגמים. טיול של היסטוריה עשירה ותרבות עתיקה בת אלפי שנים מול הווה לא פשוט ותרבות עכשווית אחרת. נגיע לערים, לעיירות ולכפרים ונתוודע לאנשים אחרים לסגנון חיים שונה במרחק של 2-3 שעות טיסה מישראל. לכל אורך הטיול שזורה גם ההיסטוריה של היהודים במחוזות אלה אבל הכי חשוב זה הכיף החברי של הביחד.

מסלול טיול- תכנון מורחב

יום 1 (5/9, יום ג') – ת"א – סלוניקי- ורגינה – ווריה – יואנינה (260 ק"מ)

טיסת סאנדור-אל על היוצאת בשעה 06:05 ונוחתת בשעה  08:40 , לאחר קבלת המזוודות נעלה על האוטובוס ונצא מערבה אל ורגינה ששם נמצא בשלמותו הקבר המרשים והמרגש של פיליפוס אביו של אלכסנדר מוקדון (הגדול) ואחרים מבית המלוכה. ורגינה היא הבירה הראשונה של מקדוניה העתיקה ושם הארכיאולוגים מצאו את הסמל המקדוני – שמש עם 16 קרניים הידועה ככוכב ורגינה . נמשיך צפונה לאורך ערי המצוק ונכנס לעיר ווריה שיושבת על מרגלות הרי הורמיון גם בה הייתה קהילה יהודית שחיה ברובע "ברבוטה" הנמצא ליד נהר טריפוטמוס, נסייר ברובע ובבית הכנסת המיוחד הנשמר ע"י אישה מיוחדת (אווי) וגם ינתן זמן חופשי להסתובבות וקפה יווני בסמטאות העיר העתיקה. נמשיך דרכנו לדרום מזרח עד הגיענו יואנינה, בירת מחוז אפירוס. ללא ספק אחת מפנינות יוון. הלינה במרכז יואנינה במלון 5* Grand Sarai Spa Hotel. ארוחת ערב במלון.

הערה: התכנון ישתנה ע"פי שעות הנחיתה וההמראה כמובן.

יום 2 – יואנינה – פארגה – מפרץ אמברקיקוס- פרבזה- יואנינה  (260 ק"מ)

זהו יום פחות מוכר ומאד לא שגרתי במפת הטיולים והוא מתרכז במסלול במערב חבל אפירוס לאורך חופו של הים היוני. במרחק של שעה ורבע נסיעה דרום מערבה מיואנינה נגיע לתחנתנו הראשונה לכפר פרבזה השוכן על רצועת חוף צרה בין הים היוני ומפרץ אמברקיקוס הסגור כמעט מכל עבריו. במפרץ הזה נשוט וגם נאכל ארוחת צהריים מפנקת. המפרץ המיוחד הזה הוא שמורת טבע לאומית בזכות המים המיוחדים, הצמחייה ובעלי החיים במקום. במקום גם סירות שקטות המאפשרות שיט וצפייה בדולפינים במקום הקופצים ליד הסירות. בתום השיט נמשיך בנסיעה צפונה לאורך החוף לפארגה שבעבר הרחוק הייתה כפר דייגים קטן ועכשיו מרכז נופש קסום על החוף, שילוב מדהים של מפרצים, חופים, הרים ומטעים. נעשה תצפית על העיר מהמבצר הונציאני השולט עליה ונהנה מכוס קפה מול הנוף. בתום הביקור נחזור למלוננו ביואנינה. ארוחת ערב במלון.

 

יום 3 – יואנינה כפרי  רכס זגוריה – אי ניסקי – יואנינה (20 ק"מ)

לאחר ארוחת הבוקר נתחיל בנסיעתנו צפונה אל כפרי חבל זגוריה, אזור טבע פראי בהרי הפינדוס בצפון מערב יוון. נבקר בכפר קיפי ונעצור במספר נקודות כדי ליהנות מהגשרים המפורסמים מהתקופה הטורקית שנבנו באמנות רבה על ידי תושבי הכפרים המבודדים. בהמשך נעלה (דרך הכפר ויטסה) לכפר מונודנדרי ובהמשך נמשיך לנסוע במעלה הכביש דרך "יער הסלעים" עד לנקודת תצפית מרהיבה על ויקוס-הקניון הצר והארוך בעולם. נחזור להפסקת צהריים ביואנינה. נסייר ברובע היהודי הקדום בתוך החומות ואם יתמזל מזלנו אז אלגרה תפתח לנו את בית הכנסת וגם תסביר לנו בעברית במבטא יווני על הרומניוטים ועל ההיסטוריה העשירה של המקום. נטייל בסמטאות למרגלות הרובע הביזנטי המבוצר (הפרוריון) נשוט באגם פמבוטיס לאי ניסקי ונבקר במוזיאון עלי פאשה, המאוד מיוחד, שבמקום. ארוחת ערב במלון ומי שירצה יצא לטיילת לטייל או לשתות בירה "מיתוס" בטברנה מקומית.

 

יום 4– יואנינה- מצובו קלמבקה – צוקי מטאורה- טריקלה- וולוס  (250 ק"מ)

אחרי ארוחת הבוקר נצא מיואנינה מזרחה לכיוון העירה מצובו ההררית (הידועה בגבינותיה הקשות) בלב הרי הפינדוס ותושביה מקורם בוולאכיה. לאחר סיור בעירה ואולי גם ביקב משפחתי מפורסם ומעורר השראה נמשיך בנסיעתנו לעירה קסטרקי  השוכנת למרגלות צוקי מטאורה. נעלה בדרך הסלולה המובילה אותנו אל הצוקים הכהים והענקיים אשר בראשם ממוקמים המנזרים התלויים, ללא ספק אחד מפלאי הטבע המוכרים ביותר בעולם וגם אתרי מורשת תרבות עולמית.  ניסע לאורך המצוק החל ממנזר סאן סטפאנו שם נעצור לתצפית ולצילומים בלתי נשכחים (גם הסרט של ג'יימס בונד "לעיניך בלבד" צולם שם). נבקר באחד או שניים מהמנזרים התלויים הגדולים (מגאלו מטאורו או VARLAAM אליו בד"כ  אני מעדיף להיכנס). ככל שיהיה לנו כוח ללכת ולטפס נבקר במנזר נוסף (אולי במנזר הנשים רוסאנו).  בהמשך ניסע דרך קלמפקה (בה נעשה הפסקת צהריים) לעיר טריקלה אשר נהר חוצה אותה במרכזה ויש לה אחיזה גם במיתולוגיה היוונית וגם בהיסטוריה היהודית. אחרי סיור קצר בעיר נמשיך ישירות לוולוס בירת חצי האי פיליון. הלינה בוולוס במלון בוטיק 3* Aegli Pallas hotel  מול שפת הים . ארוחת ערב במלון או מסעדה.

 

 

יום 5 – יום טיול וכיף בחצי האי פיליון (100 ק"מ)

היום כולו מוקדש לחצי האי פיליון שגורם המשיכה העיקרי שלו הם הכפרים המיוחדים השוכנים ביערות ועל שפת פלגי מים מוקפים בבוסתנים, בתי גגות צפחה וחופים נהדרים היורדים בתלילות מטה. ניסע לפורטריה (שם אפשר ללכת ביער במסלול הקנטאורים) ונסייר במרכז העתיק עם עצי הדולב הענקיים בכפר   מקרניצה, נמשיך בדרך מתפתלת עמוסה בעצי פרי (אולי נזכה ליהנות מפסטיבל התפוח הנערך באותם תאריכים) אל הכפר הגבוה ביותר חאניה וממנו נסייר בכפרי דייגים ובחופים לאורך החוף המערבי כגון : אגריה, פלטנידיה, אפיסוס וכד' או לחילופין אם יתאפשר מבחינת עבירות האוטובוס נחצה את הרכס מזרחה כדי להגיע לים ולחופים היפים אשר המצוקים המיוערים נושקים להם כגון: איוס יואניס, מילופוטמוס, מפרץ דמוכארי ועוד. בסיום היום  נחזור לוולוס לסיור שיכלול את הטיילת הארוכה והיפה, ספינת הארגנאוטים (מוולוס יצא יאסון עם ספינתו להביא את גיזת הזהב מקולכיס), בית הכנסת והאנדרטה ליהודים שנספו בשואה. חצי האי הזה הוא אכן גן עדן למטייל ולנופש. הלינה במלוננו בוולוס. ארוחת ערב עצמאית.

 

יום 6 וולוס –  קניון טמפי – ליטוכורו – אולימפוס – סלוניקי (220 ק"מ)

לאחר ארוחת הבוקר נעלה על האוטובוס ונצא צפונה, לאורך קצהו הצפון מערבי של הים האגאי, לכיוון מערב יפתחו המישורים החקלאיים של חבל תסליה (אירועים רבים מהמיתולוגיה היוונית התרחשו בחבל זה). נעצור בקניון טמפי ונלך על הגשר הצף מעל נהר פיניוס וגם נבקר בכנסיית איה פרסקבי (הקדושה הכי נפוצה ביוון) המיוחדת החצובה בסלע (אפשר לטבול בנהר וגם להיכנס לעובי המערה). ניסע לכיוון העיירה ליטוכורו השוכנת למרגלות הר האולימפוס (שם נעשה הפסקת צהריים). בתום ההפסקה ניסע למקום מושבם של האלים כדי לתצפת על כל המישור הפונה לים. ככל שיאפשר הזמן נבקר אח"כ בשרידי דיון עיר הפולחן העתיקה למרגלות האולימפוס. את היום נסיים בנסיעה לסלוניקי (תסלוניקי ביוונית), בירת חבל מקדוניה, העיר השנייה בגודלה אחרי אתונה ושונה ממנה לגמרי. את לינת הלילה נעשה בעיר במלון 4* CITY HOTEL או דומהו 50 מ' מכיכר אריסטו. בערב נחגוג את הערב האחרון בטברנה יוונית ונסייר ברובע לדדיקה המפורסם. 

יום 7 (11/9, יום ב') סלוניקי – סיור באתרי העיר – ת"א (20 ק"מ)

סלוניקי, בירת חבל מקדוניה, העיר השנייה בגודלה אחרי אתונה ושונה ממנה לגמרי, קוסמופוליטית ועשירה יותר. גם ההיסטוריה היהודית שלה מרתקת והיא מתפרסת על פני מאות שנים כפי שנראה בסיורנו בעיר. לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור עם מדריכה מקומית גם ברכב וגם קצת ברגל בעיר מיוחדת זו הנקראת על שמה של אחותו של אלכסנדר מוקדון . הסיור יתחיל מתצפית מרשימה על העיר מחומת מצודת העיר (ידי קולה) הנמצאת בראש ההר. העיר זרועה אתרים, פסלים ומונומנטים מתקופות שונות– טיילת חוף הים, המגדל הלבן העגול (עות'מאני) שהוא סמלה של העיר, הפורום והאגורה (שוק) מהתקופה הרומית, קשת גלריוס, האנדרטה לזכר היהודים שהושמדו במלחמת עולם השנייה, בית הכנסת , המוזיאון היהודי , כיכר אריסטו. עם האוטובוס נעבור ונראה את בתי המידות (ארמונות) של עשירי סלוניקי בעבר רובם ככולם יהודים. יינתן זמן לשיטוט בשווקים מודיאנו (השוק היהודי שנפתח מחדש) ושוק קפאני וגם בקניוני העיר. ניסע בערב לשדה התעופה כדי חזור עם  אל-על (סאנדור) בשעות הלילה המאוחרות 00:30 שזה כבר יום ג' 12/9 נחיתה בישראל בשעה 02:35 בלילה.

הערה: יתכנו שינויים במסלול עקב שינויים בטיסות או עקב תנאי מזג האוויר,תכתיבי שטח ושיקולי המדריך וגם העדפות הקבוצה.

ניתן לעיין במכתבי מטיילים ובתמונות נוספות מתוך אלבום התמונות באתר.

תנאים ומחירים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

לפרטים וייעוץ חינמי צרו קשר -

*  כוכבית אדומה – חובה למלא את הפרטים

דילוג לתוכן